Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Πρώην ερευνητής της NASA φέρνει την αυτόνομη οδήγηση στη Nissan
Πρώην ερευνητής της NASA φέρνει την αυτόνομη οδήγηση στη Nissan

Πρώην ερευνητής της NASA φέρνει την αυτόνομη οδήγηση στη Nissan

 

 

[ad_1]

Για τον Maarten Sierhuis, τον επιστήμονα των υπολογιστών, το διάστημα δεν είναι ο τελευταίος του «σταθμός».

Ο πρώην ερευνητής της NASA που σχεδίασε τις αλληλεπιδράσεις των ρομπότ με τους ανθρώπους και ανέπτυξε τα ευφυή συστήματα για την εξερεύνηση του διαστήματος, επικεντρώνει τώρα τις προσπάθειές του, σε κάτι πιο «γήινο»: την τεχνητή νοημοσύνη που θα δώσει ώθηση στο μέλλον των αυτόνομων οχημάτων της Nissan.

Με το ίδιο πάθος που κατάφερε να απογειώσει το διαστημικό πρόγραμμα των ΗΠΑ στην ρομποτική και τεχνητή νοημοσύνη, ο Maarten Sierhuis διευθύνει τώρα το Ερευνητικό Κέντρο της Nissan (NRC) στη Silicon Valey της Καλιφόρνιας.

«Φέρνοντας αυτή τη νέα τεχνολογία στην κοινωνία, θα αλλάξουν πολλά πράγματα», λέει ο Sierhuis,  ένας  Ολλανδός που ζει στις ΗΠΑ από το 1989. «Μπορεί να με πείτε και τρελό, αλλά για μένα  μέρος των επιδιώξεών μου είναι να σκέφτομαι τέτοιου είδους προβλήματα και τον τρόπο που θα γίνουν όλα σωστά».

nissan_pro_pilot_Maarten_Sierhuis_02

H ανθρωποκεντρική προσέγγιση του Sierhuis , ταυτίζεται με την στρατηγική της ιαπωνικής φίρμας για τα αυτόνομα οχήματα. Η συγκεκριμένη στρατηγική επικεντρώνεται στην παροχή νέων επιλογών στους οδηγούς , στο πλαίσιο της ανάπτυξης της πλήρους «αυτόνομης» οδήγησης,  όπου η Nissan θεωρεί ότι θα είναι πραγματικότητα σε μια δεκαετία.

Τα παραπάνω σημαίνουν  την παραγωγή στα επόμενα χρόνια αυτοκινήτων και φορτηγών, που θα επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει αν θα μεταφέρει τον έλεγχο στα  αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης σε διάφορα σημεία κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, ή θα παραμείνουν στον έλεγχό του καθ ‘όλη τη διαδρομή.

Ακόμα και όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος, τα αυτόνομα συστήματα θα πρέπει να παρακολουθούν συνεχώς τις  συνθήκες και σε περίπτωση άμεσου κινδύνου, να συνεπικουρούν τον  οδηγό στην αποφυγή ενός ατυχήματος.

Ο Sierhuis, ο οποίος είναι κάτοχος διδακτορικού στην  τεχνητή νοημοσύνη από το Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ, λέει ότι η ομάδα του θα εφαρμόσει ανθρωπολογική μάθηση στον σχεδιασμό των αυτόνομών συστημάτων. Πρόκειται για μια στρατηγική που έχει χρησιμοποιηθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, για πρώτη φορά στη NYNEX (τώρα Verizon) και αργότερα στη NASA.

Η πρώτη από τις αυτόνομες τεχνολογίες κίνησης λανσαρίστηκε πριν από λίγες ημέρες. Η τεχνολογία αυτή, γνωστή ως «ProPILOT», επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται  αυτόνομα και με ασφάλεια, ακόμα και σε συνθήκες βεβαρημένης κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς.

Send this to a friend