Home ΛΑΡΝΑΚΑ Νέα μεγαλεπήβολα σχέδια και υποσχέσεις για το λιμάνι και τη μαρίνα Λάρνακας: Μελέτη υπάρχει, επενδυτής ακόμα όχι…
Νέα μεγαλεπήβολα σχέδια και υποσχέσεις για το λιμάνι και τη μαρίνα Λάρνακας: Μελέτη υπάρχει, επενδυτής ακόμα όχι…

Νέα μεγαλεπήβολα σχέδια και υποσχέσεις για το λιμάνι και τη μαρίνα Λάρνακας: Μελέτη υπάρχει, επενδυτής ακόμα όχι…

Από μελέτες «σκίζει» η Λάρνακα, από έργα όμως…

Σε βάθος χρόνου τοποθετείται η έναρξη των μεγαλεπήβολων έργων για ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της πόλης, με βάση τα όσα λέχθηκαν κατά την πρόσφατη παρουσίαση της μελέτης που εκπόνησε ειδικά για την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας ο διεθνής οίκος «Ernst & Young».

Για ακόμα μια φορά, οι Λαρνακείς παράγοντες και οι τοπικές αρχές έγιναν δέκτες δηλώσεων – υποσχέσεων για… ανέγερση πεντάστερου ξενοδοχείου, εστιατορίων και καταστημάτων στους χερσαίους χώρους, με την παράλληλη φιλοξενία κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι και με τη μαρίνα να αποκτά χωρητικότητα 700 σκαφών αναψυχής. Επενδυτής, όμως, ακόμα δεν υπάρχει στον ορίζοντα… Υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις, θα υπάρχει επιτυχών προσφοροδότης σε περίπου ένα χρόνο.

 

 

Σύμφωνα με τους μελετητές της «Ernst & Young», στόχος του έργου που προγραμματίζεται είναι όπως η ανάπτυξη που θα γίνει να είναι βιώσιμη, ώστε να προσφέρει στην οικονομία της πόλης και της Κύπρου γενικότερα και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Όπως λέχθηκε κατά την παρουσίαση της μελέτης, στόχος της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση της προκαταρτικής μελέτης μέχρι τις αρχές του ερχόμενου Σεπτεμβρίου, έτσι ώστε το συντομότερο να προκηρυχθούν οι προσφορές και ο επενδυτής που θ’ αναλάβει να γίνει γνωστός περί τα μέσα…του 2017. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει, ο επιτυχών προσφοροδότης θα πρέπει να είναι σε θέση, εάν δεν προκύψουν απρόοπτα κωλύματα, να ξεκινήσει τα πρώτα έργα το 2018. Η μελέτη του οίκου «Ernst & Young» προβλέπει ανάπλαση όλου του μετώπου του λιμανιού, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ελλιμενισμού μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, ενώ για τη μαρίνα προβλέπεται η επέκτασή της για χωρητικότητα 700 σκαφών, με παράλληλη δημιουργία χερσαίων χώρων συντήρησης κι επισκευής μεγάλων σκαφών, αποθηκευτικών χώρων, χώρων στάθμευσης κ.α. Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία ενός πολυτελούς ξενοδοχείου, καταστημάτων, εστιατορίων κτλ.

Τι θέλει ο επενδυτής

Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης επισήμανε πως για το θέμα του λιμανιού και της μαρίνας, θα πρέπει απαραίτητα να ληφθεί σοβαρά υπόψη το τι ζητούν να κάνουν στο χώρο οι επενδυτές, διότι, όπως παρατήρησε, εάν δεν λάβουμε υπόψη και τα θέλω των επενδυτών, τότε δεν θα βρούμε επενδυτές… Για άλλη μία φορά, ο Υπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα το λιμάνι της Λάρνακας να γίνει ενεργειακό, λέγοντας πως η κατεύθυνση που δίδει η κυβέρνηση είναι για τουριστικό λιμάνι. Τέλος, όσον αφορά το πρόβλημα που δημιουργήθηκε το τελευταίο διάστημα γύρω από το πλαφόν, εξήγησε ότι εκτός από τις εξαγωγές γύψου, η παρούσα δραστηριότητα του λιμανιού Λάρνακας είναι γύρω στις 600 χιλιάδες τόνους. «Το θέμα παρουσιάστηκε με την αύξηση που παρατηρήθηκε στην εξαγωγή γύψου τα τελευταία δύο χρόνια. Ως θέμα αρχής, έχουμε συμφωνήσει με τον επενδυτή στο λιμάνι Λεμεσού ότι αυτό το ζήτημα θα πρέπει να διευθετηθεί. Μένει να αποφασίσουμε ποιες χρήσεις θέλουμε να παραμείνουν στο λιμάνι Λάρνακας και ποιες είναι συναφείς με τις άλλες χρήσεις που θ’ αναπτυχθούν εκεί», κατέληξε ο κ.Δημητριάδης.

 

Send this to a friend