Παρουσιάστηκε η μελέτη για ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας
Ο διεθνής οίκος E&Y παρουσίασε σήμερα, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη Λάρνακα, τη μελέτη που εκπόνησε αναφορικά με την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας.
Η παρουσίαση έγινε ενώπιον του Υπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριου Δημητριάδη και στη συνάντηση συμμετείχαν ο Δημαρχεύων Λάρνακας, το Δημοτικό Συμβούλιο, η Επιτροπή Ανάπτυξης της πόλης, βουλευτές, εκπρόσωποι κομμάτων και συντεχνιών, του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρνακας και του Προέδρου της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας.
Σύμφωνα με τη μελέτη, θα πρέπει να γίνει ανάπλαση όλου του μετώπου του λιμανιού της Λάρνακας, με ελλιμενισμό μεγαλυτέρων σκαφών, αφού – όπως τονίστηκε – υπάρχει η θέληση να αναπτυχθούν άλλες λειτουργίες του λιμανιού όπως π.χ. τα κρουαζιερόπλοια.
Αναφορικά με τη μαρίνα, η μελέτη προβλέπει τον ελλιμενισμό 700 περίπου σκαφών, τη δημιουργία χερσαίων χώρων συντήρησης και επισκευής μεγάλων σκαφών, αποθηκευτικούς χώρους και χώρους στάθμευσης. Επίσης προβλέπεται η δημιουργία γραφείων, καταστημάτων, εστιατορίων, αναψυκτηρίων και το κτίσιμο οικιών και ξενοδοχείου πέντε αστέρων.
Σύμφωνα με τους μελετητές του έργου, στόχος είναι η ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας να είναι βιώσιμη, να προσφέρει θέσεις εργασίας και να προσφέρει στην οικονομία τόσο της πόλης όσο και του τόπου.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η ολοκλήρωση της προκαταρκτικής μελέτης στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2016 και η προκήρυξη των προσφορών ώστε εντός του 2017 να εξευρεθεί ο επενδυτής.
Απώτερος στόχος, εάν όλα πάνε σύμφωνα με τα σχέδια, είναι ο επιτυχών προσφοροδότης να αρχίσει εντός του 2018 τις εργασίες για την ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας.
Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι «η παρουσίαση αφορούσε το γενικό πλαίσιο στο οποίο κινήθηκε ο οίκος, που ουσιαστικά αφορά την ανάπτυξη της μαρίνας και του λιμανιού της Λάρνακας με ένα γενικότερο τουριστικό προσανατολισμό όπως ήταν και η επιθυμία της πόλης».
Πρόσθεσε ότι «θα πρέπει να δούμε και τι ζητούν να κάνουν οι επενδυτές, κάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, γιατί» όπως εξήγησε «σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μπορέσουμε να βρούμε επενδυτή».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Υπουργός είπε πως «δεν υπήρχε ποτέ θέμα να γίνει το λιμάνι της Λάρνακας ενεργειακό λιμάνι με την έννοια του ενεργειακού λιμανιού. Σήμερα στο λιμάνι υπάρχουν εγκαταστάσεις εταιρειών που χρησιμοποιούνται για σκοπούς έρευνας για φυσικό αέριο» και σημείωσε πως η κατεύθυνση που δίνεται για την ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας είναι τουριστική.
Ο κ. Δημητριάδης είπε ακόμα ότι «ίσως κάποιες χρήσεις του λιμανιού να έρχονται σε αντίθεση με άλλες χρήσεις και αυτή είναι η ανησυχία μας. Όσον αφορά τις τοπικές χρήσεις που θα γίνονται από το λιμάνι της Λάρνακας, σίγουρα ο στόχος μας είναι αν μπορούμε να τις ικανοποιήσουμε».
Ερωτηθείς για το θέμα του πλαφόν, ο Υπουργός επανέλαβε πως «εκτός από τις εξαγωγές γύψου, η παρούσα δραστηριότητα του λιμανιού Λάρνακας είναι γύρω στις 600 χιλιάδες τόνους και το θέμα παρουσιάστηκε με την αύξηση που υπήρχε στην εξαγωγή γύψου τα τελευταία δύο χρόνια. Ως θέμα αρχής, έχουμε συμφωνήσει με τον επενδυτή στο λιμάνι της Λεμεσού, ότι αυτό το πράγμα θα διευθετηθεί και μένει να αποφασίσουμε ποιες χρήσεις θέλουμε να μείνουν στο λιμάνι της Λάρνακας και ποιες είναι συναφείς με τις άλλες χρήσεις που θα αναπτυχθούν εκεί».
Σημείωσε πως «θα πρέπει να αποφασίσουμε εάν θα πρέπει να μείνουν οι εξαγωγές γύψου. Και να πρέπει να φύγουν κάποιες χρήσεις από το Λιμάνι της Λάρνακας, ο στόχος μας δεν είναι να μεταφερθούν στο λιμάνι Λεμεσού γιατί υπάρχει μια παρεξήγηση εδώ, αλλά στο λιμάνι του Βασιλικού».
Μετά την παρουσίαση υποβλήθηκαν ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους στους εκπροσώπους του οίκου και αρκετές φορές χρειάστηκε η επέμβαση του ίδιου του Υπουργού προκειμένου να δοθούν διευκρινήσεις και να ηρεμήσουν τα πνεύματα.
Από ΚΥΠΕ