Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Κι άλλο θύμα bullying αναγκάζεται να αλλάξει σχολείο
Κι άλλο θύμα bullying αναγκάζεται να αλλάξει σχολείο

Κι άλλο θύμα bullying αναγκάζεται να αλλάξει σχολείο

[ad_1]

Προσπάθεια συγκάλυψης των μαθητών που επιτίθενται σε άλλα παιδιά καταγγέλλει ο πατέρας 12χρονης μαθήτριας γυμνασίου, η οποία αναγκάστηκε να αλλάξει σχολείο για να γλιτώσει. 

Όλα άρχισαν όπως μας ανέφερε ο πατέρας της από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

“Με πήρε τηλέφωνο μια μέρα η κόρη μου και μου είπε ότι δυο αγόρια, ένας της πρώτης και ένας της δευτέρας τάξης, την ενοχλούσαν και την έβριζαν χυδαία. Την συμβούλεψα να τους καταγγέλλει. Την επομένη της επιτέθηκε ξανά ο μαθητής της δευτέρας. Μου τηλεφώνησε, πήγα στο σχολείο, τα χέρια της ήταν γεμάτα μώλωπες. Ο διευθυντής του σχολείου, υποσχέθηκε να φέρει τους γονείς τους, για να μην ξανασυμβεί. Στη συνέχεια έμαθα, ότι ο συγκεκριμένος μαθητής, μαζί με άλλους δύο συνέχισαν να την ενοχλούν σε μεγάλο βαθμό. Πήγα προσωπικά στον διευθυντή τρεις φορές, και πάντα μου έλεγε ότι θα το κανονίσει. Πριν ενάμιση μήνα, ήρθε η κόρη μου από το σχολείο, και μου είπε ότι οι συγκεκριμένοι μαθητές της έστειλαν μηνύματα στο κινητό, στα οποία συνέχιζαν να βρίζουν και την κόρη μου και τη σύζυγό μου, ως πόρνες”, λέει ο πατέρας της 12χρονης. 

“Πήρα ξανά τον διευθυντή και του είπε ότι ήταν η τελευταία φορά που τον έπαιρνα. Μου υποσχέθηκε ότι δεν θα ξαναγίνει οτιδήποτε, και αν γίνει ξανά κάτι, θα το αναλάμβανε ο ίδιος προσωπικά. Όταν η κόρη μου πήγε τη Δευτέρα στο σχολείο την κτύπησαν ξανά, από το λεωφορείο μέχρι το σχολείο. Με ειδοποίησε και πήγα στο σχολείο και την βρήκα κτυπημένη με τρια σημάδια στο λαιμό. Απευθύνθηκα ξανά στο διευθυντή και μου είπε, ότι τους μίλησε. Μάλιστα, έκανε παρατήρηση στην κόρη μου γιατί με ειδοποίησε. Όπως μου είπε, υπάρχουν ορισμένα θέματα που δεν πρέπει να τους δίνουμε τόση μεγάλη έμφαση. Εγώ του είπα ότι από τη στιγμή που αφορά το παιδί μου, θα του δώσω έμφαση και ότι θα πήγαινα στην αστυνομία. Πήγα στον αστυνομικό σταθμό της Γερμασόγειας και έκανα την καταγγελία μου. Είδαν ότι η μικρή είναι κτυπημένη. Μου είπαν να πάμε στο νοσοκομείο, προκειμένου να προχωρήσω νομικά. Επέλεξα να μην το κάνω διότι πρόκειται για παιδιά, τους είπα πηγαίνετε εσείς, ίσως η δική σας παρέμβαση να βοηθήσει. Με πήραν οι αστυνομικοί τηλέφωνο και μου είπαν πως ο διευθυντής τους ανέφερε πως τα παιδιά έπαιζαν. Στο μεταξύ, πάντα η θέση του διευθυντή, ήταν ότι φταίνε και οι δύο πλευρές. Αν φταίνε και οι δύο πλευρές, τότε γιατί τόσους μήνες δε με ειδοποίησαν ότι υπήρχε πρόβλημα με το παιδί μου, γιατί η απάντηση του διευθυντή ήταν πάντα ότι δε μπορούσε ούτε να διώξει ούτε να τιμωρήσει τους συγκεκριμένους μαθητές”, διερωτάται.



Μετά την επίσκεψη της αστυνομίας στο σχολείο, ο πατέρας της μαθήτριας θεώρησε πως τα πράγματα θα ηρεμούσαν, συνέβη όμως το αντίθετο:


 

“Την επόμενη μέρα, με πήρε τηλέφωνο ξανά η κόρη μου κλαίγοντας από το σχολείο και μου είπε ότι της επιτέθηκαν ξανά. Πήγα ξανά στο σχολείο με τη σύζυγό μου τον ρώτησα τον διευθυντή τι έκανε με αυτούς τους μαθητές. Η απάντηση του ήταν ότι ήταν στην τάξη τους και θα τους μιλούσε. Εγώ του είπα εκείνη την ώρα, κάτσε εσύ μίλα με τη σύζυγό μου και θα πάω εγώ να τους μιλήσω και να τους πώ να σταματήσουν. Στο μεταξύ, όσες φορές πήγα στο σχολείο, ο διευθυντής, ειδοποιούσε τους μαθητές να απομακρυνθούν για να μην τους βρω. Εκείνη τη μέρα δεν με περίμενε, και πήγα στην τάξη όπου ήταν ο ένας και του είπα, γιατί το κάνει αυτό. Η καθηγήτρια, προκάλεσε πανικό και ο μαθητής έφυγε από το παράθυρο. Το αποτέλεσμα ήταν να μου γίνει καταγγελία για παράνομη είσοδο και οχλαγωγία”. 

“Στη συνέχεια”, προσθέτει “πήγα κατ’ ευθείαν στον επαρχιακό ΠΛΕ Μέσης Εκπαίδευσης, και ανέφερα το πρόβλημα, καθως η κόρη μου αρνείτο να ξαναπάει στο σχολείο. Όταν του είπα το πρόβλημα, μπροστά μου, έδωσε εντολή να επισκεφθούν το σχολείο γιατί ήταν σοβαρά τα πράγματα. Πρότεινε στην κόρη μου να πάει την επόμενη μέρα στο σχολείο και να τη συνοδεύσει κάποιος. Η κόρη μου όμως αρνείτο πλέον να ξαναπάει σε εκείνο το σχολείο.  Έγινε επιστολή για να αλλάξει σχολείο και περιμέναμε. Λόγω του ότι καθυστερούσε η έγκριση, πήγα στο Υπουργείο και μίλησα με υπεύθυνο, ο οποίος μου ανέφερε ότι στον υπουργό ίσως να μην έφτασαν οι ακριβείς λόγοι που θέλαμε να αλλάξει σχολείο και γι’ αυτό υπάρχει καθυστέρηση. Οταν στάληκε ξανά η επιστολή, την επομένη μέρα με πήραν τηλέφωνο απο το γραφείο του επαρχιακου ότι εγκρίθηκε η μετεγγραφή της κόρης μου. Έκανα την εγγραφή και ξεκίνησε να πηγαίνει στο άλλο σχολείο”.

“Αλλάξαμε σχολείο αλλά τα προβλήματα συνεχίζονται”




Τα προβλήματα συνεχίζονται για την μαθήτρια παρά την αλλαγή σχολείου, αφού, όπως μας ανέφερε ο πατέρας της παθαίνει κρίσεις πανικού ενώ λόγω απουσιών κινδυνεύει να χάσει τη χρονιά: 

“Υπάρχουν βράδια που την βρίσκω να κλαίει. Εξαιτίας την ανευθυνότητας του σχολείου κινδυνεύει να χάσει την χρονιά, διότι για 12 μέρες δεν πήγαινε και έμεινε πίσω από όλα τα μαθήματα με τους παιδοψυχολόγους που την παρακολουθούν να μου λένε πως αυτό είναι πολύ λογικό. Μετά από όλα αυτά που περάσαμε, περίμενα από το σχολείο και το υπουργείο να σταθούν δίπλα της. Είχε πάρει μόνο μια επιστολή που μου έλεγε ότι μέχρι να αλλάξει σχολείο έπρεπε να πηγαίνει στο ίδιο,  διαφορετικά  απουσίες θα καταγράφονταν ως αδικαιολόγητες. Το σχολείο ούτε προστάτεψε το παιδί μου, αλλά υπήρξαν και άλλα θύματα των συγκεκριμένων μαθητών. Μάλιστα μαθήτρια είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο μετά από ξυλοδαρμό, και ακόμη οι συγκεκριμένοι μαθητές δρουν ανενόχλητοι”. 

Υπάρχουν όμως και περιστατικά που η μαθήτρια τώρα τα αναφέρει στους γονείς της. Όπως, εξηγεί ο πατέρας της, υπήρξε φορά που  δύο μαθητές την κτύπησαν στο λεωφορείο, προσπάθησαν να κάνουν κάποιες χειρονομίες εις βάρος της και άλλος να τη βιντεογραφεί. Ευτυχώς που το μαθαίνω τώρα γιατί δεν ξέρω και γω τι θα έκανα. Αν έκαναν αυτά τα πράγματα στο λεωφορείο ποιος ξέρει τι θα μπορούσαν να κάνουν μετά όταν θα την έβρισκαν μόνη της” καταλήγει. 



Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης: Διερευνάται η καταγγελία 




Σε δηλώσεις του στο ant1iwo ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης Κυπριανός Λούης, τόνισε πως το γεγονός ότι ο πατέρας καταφεύγει και αναφέρει τα γεγονότα, θεωρείται χρήσιμο για το Υπουργείο Παιδείας έτσι ώστε υπάρξει μια συνολική και ακριβής εικόνα για όσα συμβαίνουν στις σχολικές μονάδες. 

Ήδη, όπως μας εξήγησε,  στο Υπουργείο Παιδείας έχουμε ανεπτυγμένο μηχανισμό άμεσης παρέμβασης αφού διαγνωστεί περίπτωση σχολικού εκφοβισμού, για να μπορέσει και η σχολική μονάδα αλλά και το παιδί να επανέλθει με ομαλό τρόπο και να σταματήσουν τα φαινόμενα. Φαίνεται, πρόσθεσε, ότι μπορεί, με βάση τους ισχυρισμούς του πατέρα να υπάρχουν αδυναμίες σε σχολικές μονάδες και μάλιστα να μην ανταποκρίνονται με άμεσο και πρακτικό τροπο, παρά τις οδηγίες που υπάρχουν και παρά το ότι εκτός από την μονάδα άμεσης παρέμβασης, υπάρχει στη σχολική μονάδα και η σχολική σύμβουλος. Παράλληλα, υπάρχει και η διακηρυγμένη πολιτική και οι μηχανισμοί, όπως είναι το πρόγραμμα σχολικής διαμεσολάβησης. 

Φαίνεται, είπε ο κ. Λούης, ότι έχουμε αδυναμίες και θέλουμε να βελτιώσουμε τους μηχανισμούς ελέγχου στον βαθμό που οι ισχυρισμοί του γονιού είναι αληθείς. “Ελέγχου και των διευθυντών και περισσότερης ευαισθητοποίησης των διευθυντών, διότι και δυσκολεύουμε τα παιδιά στη διαδικασία της μάθησης αλλά και τους προκαλούμε ψυχικά τραύματα, πολύ περισσότερο δε όταν τα προκαλούμε να κάνουν και απουσίες”. Εμείς, επισήμανε ο κ. Λούης, ως διεύθυνση θα διερευνήσουμε άμεσα την καταγγελία αυτή και σε επίπεδο σχολείου και σε επίπεδο επαρχιακού, και θα προσπαθήσουμε στο βαθμό που τα γεγονότα ισχύουν και έχουν γίνει έτσι όπως τα αναφέρει ο πατέρας, και έχει αδρανήσει να δράσει και να δώσει λύσεις η εκπαιδευτική μονάδα, θα προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τους μηχανισμούς μας. 



Δεν είναι πάντα λύση τα ΜΜΕ




Ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης, τόνισε ακόμα, πως όταν δεν επιλύονται τα θέματα αυτά σε επίπεδο σχολικής μονάδας, θα μπορούσαν οι γονείς να απευθυνθούν και σε επαρχιακό επίπεδο, για να επιλαμβάνεται ο επαρχιακός, και σε έσχατη περίπτωση κοντά μας. Όμως, συμπλήρωσε, πιστεύουμε ότι έχουμε περιθώρια βελτίωσης και γι’ αυτά τα ζητήματα, πρέπει να είμαστε εξαιρετικά και ευαίσθητοι και με μηχανισμούς άμεσης ανταπόκρισης και συστηματικότερης παρακολούθησης. Μόνο έτσι θα βελτιώσουμε τα πράγματα, σημείωσε, προσθέτοντας ότι και οι γονείς δεν πρέπει να αναφέρουν αυτά τα γεγονότα στο τέλος της χρονιάς, όταν τα παιδιά τους κινδυνεύουν με απουσίες. 

“Οταν βλέπουν ότι κάτι βασανίζει τα παιδιά τους θα πρέπει αμέσως να απευθύνονται εκεί που πρέπει. Και έχουμε και τα θεσμοθετημένα όργανα, και τους ανθρώπους με ευαισθησία και τους διευθυντές με όραμα που μπορούν να ανταποκριθούν. Εμείς προτρέπουμε τους γονείς να απευθύνονται στα θεσμοθετημένα όργανα και στην ουσία όταν δεν βρίσκουν ανταπόκριση που εμείς είμαστε συνεχώς δίπλα τους  και θέλουμε να ελέγχουμε τον βαθμό ανταποκρισιμότητας των οργάνων αυτών. Δεν είναι λύση πάντα να καταφεύγουν στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Η λύση είναι στο σχολείο και πρέπει να λύνεται στο σχολείο. Και είναι πολύ σημαντικό και οι γονείς που είναι εκπαιδευτικοί εταίροι και εμείς ως ανώτερα διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Παιδείας και σε επαρχιακό επίπεδο οι πρώτοι λειτουργοί να επιλαμβανόμαστε συστηματικότερα και με μεγαλύτερη ταχύτητα τα ζητήματα αυτά, τα οποία είναι κοινωνικά και όταν δεν επιλύονται συσσωρεύονται και δημιουργούν άλλες καταστάσεις”, ανέφερε. 

Εμείς, εξήγησε ο κ. Λούης, θεωρούμε πως και ο θύτης και το θύμα, είναι και τα δύο θύματα, και εμείς αυτό που υποχρεωνόμαστε να κάνουμε είναι μέσα από τους μηχανισμούς και τους ανθρώπους που είναι άριστα εκπαιδευμένοι ως εμπειρογνώμονες να μπορούν να κάνουν διάγνωση του οικογενειακού περιβάλλοντος, το τι βιώνει ακόμη και ο θύτης, τι στερεότυπα μπορεί να έχει, για να μπορέσει να αποκτήσει δεξιότητες σωστής συνεργασίες και συμπεριφοράς. “Και είναι μέσα από αυτές τις διαδικασίες που διαμορφώνουμε ένα υγιέστερο κλίμα μέσα στη σχολική μονάδα, και βελτιώνουμε τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και την ίδια τη μαθησιακή διαδικασία”, υπέδειξε ο διευθυντής μέσης εκπαίδευσης. 

[ad_2]

Source link

Send this to a friend