Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Αεροπορική τραγωδία: Συντρίμμια βόρεια της Αλεξάνδρειας – Σενάρια για τρομοκρατικό χτύπημα
Αεροπορική τραγωδία: Συντρίμμια βόρεια της Αλεξάνδρειας – Σενάρια για τρομοκρατικό χτύπημα

Αεροπορική τραγωδία: Συντρίμμια βόρεια της Αλεξάνδρειας – Σενάρια για τρομοκρατικό χτύπημα

[ad_1]

Την ελπίδα ότι θα εντοπίσουν τις σορούς όλων των νεκρών επιβαινόντων της πτήσης MS804 εκφράζουν οι αρχές της Αιγύπτου, καθώς ο εντοπισμός αντικειμένων που σχετίζονται με το αεροσκάφος αναπτερώνει τις ελπίδες ότι το κουβάρι του μυστηρίου άρχισε να ξετυλίγεται.

Από τη θάλασσα τις Μεσογείου, στα 180 μίλια βόρεια της Αλεξάνδρειας, νότια από το σημείο που το αεροσκάφος εξαφανίστηκε, οι Αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις ανέσυραν τα πρώτα στοιχεία που αποκαλύπτουν ότι πρόκειται για συντριβή. 

Ενώ η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος ανέφερε ότι στοιχεία από δορυφόρους
δείχνουν πετρελαιοκηλίδα κοντά στο σημείο της συντριβής.

Όπως δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας της Ελλάδας Πάνος Καμένος, “μας ενημέρωσαν οι Αιγυπτιακές αρχές ότι έχουν εντοπίσει ένα ανθρώπινο μέλος, δύο καθίσματα και αποσκευές στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες, νότια από το σημείο που το σήμα του αεροσκάφους χάθηκε”.

Οι Αιγυπτιακές αρχές είναι πλέον φειδωλές στις ανακοινώσεις τους, καθώς τα ευρήματα βρίσκονται υπό εξέταση, από εμπειρογνώμονες, για να διαπιστωθεί πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ανήκουν στο μοιραίο αεροσκάφος.

Σε πολυεθνικές έχουν εξελιχθεί οι έρευνες, με πλωτά και εναέρια μέσα να χτενίζουν την περιοχή για τα μαύρα κουτιά.

Στις επιχειρήσεις συμμετέχουν η Αίγυπτος με πλωτά και εναέρια μέσα, η Ελλάδα με ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα αερομεταφερόμενο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου για έρευνες εντός του FIR Αθηνών μέχρι τα όρια με τα FIR Λευκωσίας και Καΐρου.

Μαζί στην περιοχή πετά ένα ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας που εναλλάσσεται με ελικόπτερο Σικόρσκι του Πολεμικού Ναυτικού. Ενώ στη διάθεση των αιγυπτιακών αρχών παραμένουν το υποβρύχιο Ματρώζος και η φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς.

Η Γαλλία, η Ιταλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες επιχειρούν με ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας έκαστη. Καθώς και η Βρετανία με ένα αεροσκάφος C-130 που απογειώθηκε από τις Βρετανικές βάσεις στην Κύπρο. 

Ελλείψει στοιχείων κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλειστεί, ωστόσο Αίγυπτος, Ισραήλ και Ρωσική Ομοσπονδία, θεωρούν ως επικρατέστερο εκείνο της τρομοκρατικής ενέργειας. Κάτι που δεν αποκλείει ούτε και η Γαλλία.

Τα σημεία που προκαλούν τα περισσότερα ερωτηματικά είναι αφενός ότι ο κυβερνήτης δεν έστειλε σήμα κινδύνου και δεν ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου Αθηνών παρά τη συνομιλία και αφετέρου οι απότομες στροφές του αεροσκάφους πριν εξαφανιστεί από τα ραντάρ.

Σε συνδυασμό με τις καλές καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν, η μη αποστολή σήματος δείχνει πως ό,τι συνέβη, πιθανότατα συνέβη πολύ γρήγορα.

Στην περίπτωση της τρομοκρατίας τα βλέμματα στρέφονται στο Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού, όπου μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στη γαλλική πρωτεύουσα και τις Βρυξέλλες και με την φιλοξενία του Euro 2016, τα μέτρα ασφαλείας είναι ιδιαίτερα αυξημένα.

Ο Γάλλος Πρόεδρος, Φρανσουά Ολλάντ, διέταξε όπως ερευνηθούν όλες οι κάμερες ασφαλείας του αεροδρομίου και ανακριθούν όλοι οι εργαζόμενοι εκείνης της ημέρας. 

Τραγικές φιγούρες και σε αυτήν την περίπτωση οι συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι εκλιπαρούν τις αρχές για ενημέρωση. 

“Δεν μας δίνουν πληροφόρηση. Κανείς δεν γνωρίζει τίποτα”, δήλωσε ο Μοχάμεντ Ραμεζ, συγγενής επιβάτη της Egyptair.  

Προσεύχονται να διαλευκανθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες οι αγαπημένοι τους χάθηκαν για πάντα. 


Νωρίτερα.

Δορυφορικές εικόνες καταγράφουν «ύποπτη» πετρελαιοκηλίδα

Ένας ευρωπαϊκός δορυφόρος εντόπισε μια πετρελαιοκηλίδα, που πιθανόν προέρχεται από το αεροσκάφος της EgyptAir το οποίο εξαφανίστηκε με 66 επιβαίνοντες, στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) σήμερα.

Στην φωτογραφία, την οποία κατέγραψε ο δορυφόρος Sentinel-1A στις 19.00 ώρα Ελλάδας χθες Πέμπτη, απεικονίζεται μια πετρελαιοκηλίδα μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων, σε απόσταση 40 χλιομέτρων νοτιοανατολικά από το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους.

Μια δεύτερη φωτογραφία που ελήφθη σήμερα στις 07.00 ώρα Ελλάδας δείχνει ότι η πετρελαιοκηλίδα έχει μετατοπιστεί περίπου 5 χιλιόμετρα.

Η ESA επισήμανε ότι έχει διαβιβάσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και τα στοιχεία στις αρμόδιες αρχές, ωστόσο τονίζει ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η πετρελαιοκηλίδα προέρχεται από το αεροσκάφος της EgyptAir.

Άλλος ένας δορυφόρος, ο Sentinel-2A, θα περάσει από την ίδια περιοχή την 22α Μαΐου.

Νωρίτερα

Χωρίς ουσιαστική πρόοδο συνεχίζονται οι έρευνες για την ανεύρεση του αεροσκάφους της Egypt Air, που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ τα ξημερώματα της Πέμπτης, στη Μεσόγειο.

Τα δύο αντικείμενα που είχαν εντοπιστεί νωρίς το απόγευμα της ίδιας μέρας, από τα σκάφη που διενεργούν επιτόπια έρευνα, και είχε αρχικά θεωρηθεί ότι ανήκουν στο αεροπλάνο, διαψεύστηκε από τον αντιπρόεδρο της Egypt Air, Αχμέτ Αντέλ, ότι ανήκουν στο αεροσκάφος της πτήσης 804.

Οι ελληνικές αρχές είχαν ανακαλύψει σωσίβια και αντικείμενα από πλαστικό να επιπλέουν στη Μεσόγειο, αφού εξαφανίστηκε από τα ραντάρ το αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι-Κάιρο με 66 επιβάτες και προσωπικό.

«Διορθώνουμε το λάθος στην ανακάλυψη των συντριμμιών γιατί αυτό που αναγνωρίσαμε δεν ανήκει σε τμήμα του αεροσκάφους μας, οπότε η έρευνα και διάσωση συνεχίζονται», είπε ο Αντέλ στο CNN.

EgyptAir - έρευνες - Αίγυπτος - πολεμική αεροπορία - ναυτικό

«Με βάση τα στοιχεία που είχαμε μέχρι τις 9 το βράδυ τα αντικείμενα που βρέθηκαν στην θαλάσσια περιοχή δεν ταυτοποιήθηκαν ότι είναι συντρίμμια αεροσκάφους» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων Αθ.Μπίνης.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, «το ένα αντικείμενο είναι ξύλινο και το άλλο δεν είναι για σωσίβιο, επομένως δεν ανταποκρίνονται σε συντρίμμια αεροσκάφους».

Οι έρευνες πάντως συνεχίζονται κατά τη διάρκεια της νύχτας και θα συνεχιστούν και το πρωί με εναέρια μέσα τόσο από τις ελληνικές όσο και από τις αιγυπτιακές αρχές.

«Θα συνεχιστούν μέχρι να βρεθούν τα συντρίμμια και τα μαύρα κουτιά που θα διαλευκάνουν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους » είπε ο Αθανάσιος Μπίνης.

EgyptAir - έρευνες - Αίγυπτος - πολεμική αεροπορία - ναυτικό

Η Κυβέρνηση της Αιγύπτου εκτιμά ότι η πτώση του αεροπλάνου μπορεί να οφείλεται περισσότερο σε τρομοκρατική ενέργεια παρά σε μηχανική βλάβη.

Σύμφωνα με τον Πάνο Καμμένο, το αεροσκάφος έκανε μια απότομη στροφή 90 μοιρών αριστερά και 360 μοιρών δεξιά, πήγε από τα 37.000 στα 9.000 πόδια και μετά η εικόνα του χάθηκε.

[ad_2]

Source link

Send this to a friend