[ad_1]
«Και αν υπάρχει η όποια ανάγκη λήψης μέτρων, αυτά τα μέτρα θα πρέπει να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν το συντομότερο», ανέφερε, προσθέτοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσε να υπονομευθεί η σταθερότητα της επανενωμένης οικονομίας.
Μιλώντας στην εκδήλωση της Γραμματείας Διακοινοτικής Συνεργασίας ΔΗΣΥ με θέμα «Κυπριακό: Προοπτικές και Προβλήματα της Οικονομίας», ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι είναι σημαντική η αξιόπιστη διάρθρωση, κεφαλαιοποίηση, λειτουργία και εποπτεία του τραπεζικού συστήματος σε ολόκληρη την επικράτεια.
Ανέφερε ακόμα ότι ζωτικής σημασίας, σε περίπτωση λύσης, είναι να εφαρμοστούν από την αρχή ξεκάθαροι δημοσιονομικοί κανόνες, τόσο για την ομοσπονδιακή όσο και για τις πολιτειακές και τις τοπικές αρχές. Κάτι τέτοιο, εξήγησε θα τις απέτρεπε από το να δημιουργούν μέσα από αλόγιστες δαπάνες, ελλείμματα και να συσσωρεύουν χρέος, επιβαρύνοντας τους πολίτες και την αναπτυξιακή προοπτική.
«Κάτι τέτοιο θα έβαζε οικονομικό και πολιτικό δυναμίτη στα θεμέλια του επανενωμένου κράτους», είπε.
Ο ΥΠΟΙΚ ανέφερε ότι έχει καταγραφεί σύγκλιση επί της αρχής για τη δημιουργία ενός συμφώνου εσωτερικής σταθερότητας, το οποίο θα διασφαλίζει ακριβώς την εφαρμογή συγκεκριμένων δημοσιονομικών κανόνων.
«Είναι όμως σημαντικό αυτό το σύμφωνο να μην στερείται φιλοδοξίας και περιεχομένου αλλά να είναι απόλυτα συμβατό με το ευρωπαϊκό σύμφωνο σταθερότητας και ανάπτυξης», είπε.
Παράλληλα σημείωσε ότι υπάρχει ένας μεγάλος όγκος θεμάτων που πρέπει να συζητηθούν και να ρυθμιστούν πριν από την όποια συμφωνία όπως ο επακριβής προσδιορισμός των αρμοδιοτήτων σε κάθε επίπεδο διακυβέρνησης, η φορολογική εναρμόνιση και κατανομή πόρων, η υιοθέτηση του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος, η ρύθμιση των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης, συντάξεως και υγείας.
Την ίδια ώρα ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι η αναζήτηση αξιόπιστων ρυθμίσεων σε όλα αυτά τα μεγάλα και σημαντικά ζητήματα είναι πολύ πιο σημαντική από την αναζήτηση ενός αριθμού που αποδίδει το κόστος της λύσης.
Όπως είπε, αν διασφαλιστούν αξιόπιστες ρυθμίσεις για τα δημόσια οικονομικά, για το τραπεζικό σύστημα, για τις δομές και διαδικασίες του επανενωμένου κράτους και ένα πλαίσιο που να διευκολύνει την οικονομική, επιχειρηματική και επενδυτική δραστηριότητα, τότε σίγουρα θα μεγιστοποιηθούν οι προοπτικές και θα περιοριστεί το όποιο κόστος και οι όποιοι κινδύνοι.
Παράλληλα ο Υπουργός είπε ότι το η όποια συζήτηση για το κόστος της λύσης, πρέπει να είναι σε συνάρτηση με το κόστος της μη λύσης, ακόμα και στο περιουσιακό, αναφέροντας ότι σε περίπτωση μη λύσης, το σύνολο των περιουσιών μας οριστικά θα χαθεί κάτι που θα επιφέρει το μέγιστο κόστος.
Σημαντική η εμπλοκή διεθνών οργανισμών στα οικονομικά της λύσης
Ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε επίσης ότι είναι περίεργο και στρεβλό το συμπέρασμα ότι η λύση και η επανένωση της Κύπρου δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα.
Ο Υπουργός είπε ότι μια διαχρονική επιφύλαξή του για τις συνομιλίες που διεξάγονταν κατά καιρούς, είναι ότι αυτές επικεντρώνονταν σε συγκεκριμένα συνταγματικά και νομικά ζητήματα, χωρίς ποτέ να αποδώσουν τη σημασία που έπρεπε στην οικονομική και αναπτυξιακή προοπτική της επανένωσης του κράτους και της οικονομίας της Κύπρου και στην προοπτική ακόμα της ομαλοποίησης των σχέσεων με την Τουρκία.
Γι` αυτό τον λόγο, ο κ. Γεωργιάδης είπε πως θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την οργανωμένη εμπλοκή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας και την τεχνική υποστήριξη που παρέχουν στην διαπραγματευτική διαδικασία που βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη.
«Η εμπλοκή αυτών των διεθνών οργανισμών που για πρώτη φορά έχει εξασφαλιστεί, σχετίζεται με την επιθυμία μας να γνωρίζουμε τα πραγματικά δεδομένα των οικονομικών της λύσης για να μπορέσουμε στη συνέχεια να προβούμε σε υπεύθυνες τοποθετήσεις», είπε, προσθέτοντας ότι η εργασία αυτή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Αναφορικά με την παρουσία των ευρωπαϊκών θεσμών είπε ότι αυτή σχετίζεται με την πραγματικότητα ότι η Κυπριακή Δημοκρατία είναι μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης και ότι θα συνεχίσει να είναι μέλος και μετά την επανένωση και υπάρχει ανάγκη, με τη λύση, να υπάρξει αποτελεσματική προσαρμογή στο ευρωπαϊκό κεκτημένο και στους ευρωπαϊκούς κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης.
Ο ΥΠΟΙΚ εξέφρασε την άποψη ότι αν υπάρξει μια Κύπρος επανενωμένη, απαλλαγμένη από την τουρκική κατοχή και με εφαρμογή του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε όλη της την επικράτεια θα «είμαστε σε θέση να επιχειρήσουμε ένα αναπτυξιακό άλμα».
Πολλαπλά τα οφέλη για Ε/κ και Τ/κ
Αναφερόμενος στα οφέλη για τους Τουρκοκυπρίους, είπε ότι θα είναι σε θέση να επωφεληθούν από τα όσα η συμμετοχή στην ΕΕ προσφέρει, όπως την πρόσβαση στην κοινή αγορά, στα ευρωπαϊκά διαθρωτικά ταμεία αλλά και η νόμιμη πλέον πρόσβαση στις διεθνείς αγορές που θα οδηγήσουν στην πλήρη, όπως είπε, μεταμόρφωση των οικονομικών δεδομένων της τ/κ κοινότητας, που για δεκαετίες έμαθε να ζει με τα τουρκικά εμβάσματα.
Για τους Ελληνοκυπρίους, ο ΥΠΟΙΚ, τόνισε τα οφέλη που θα προκύψουν από το άνοιγμα της τουρκικής αγοράς, η οποία όπως είπε είναι αχανής και «οι πάντες διαγκωνίζονται για πρόσβαση». Σε αυτό το πλαίσιο είπε, θα επωφεληθούν βασικοί παραγωγικοί τομείς της κυπριακής οικονομίας όπως ο τουρισμός, η εμπορική ναυτιλία και οι επιχειρηματικές υπηρεσίες. Τόνισε επίσης τα οφέλη σε περιφερειακό επίπεδο, αφού όπως είπε θα δημιουργηθεί ένα πλέγμα συνεργασίας εμπορικής δραστηριότητας και επενδύσεων που θα περιλαμβάνει και την ίδια την Τουρκία, η οποία θα είναι σε θέση να δώσει πραγματική υπόσταση στην πολιτική της των μηδενικών προβλημάτων με τους γείτονες. Πρόσθεσε ότι όλοι θα επωφεληθούν και κανείς δεν θα χάσει από τις συνθήκες σταθεροποίησης και ασφάλειας που θα δημιουργηθούν.
Όπως είπε οι νέες ευκαιρίες, οι νέες επενδύσεις και οι νέες θέσεις εργασίας, συνθέτουν μια εξαιρετικά θετική προοπτική για όλους του Κυπρίους και καμιά προσπάθεια εκφοβισμού της κοινής γνώμης δεν μπορεί να τις αποκρύψει.
[ad_2]
Source link