Home ΛΑΡΝΑΚΑ Η νέα ανακοίνωση της ΕΒΕΛ, ο Όθωνας Θεοδούλου, η ανάλυση και τα sms προς το Δημοτικό Συμβούλιο!
Η νέα ανακοίνωση της ΕΒΕΛ, ο Όθωνας Θεοδούλου, η ανάλυση και τα sms προς  το Δημοτικό Συμβούλιο!

Η νέα ανακοίνωση της ΕΒΕΛ, ο Όθωνας Θεοδούλου, η ανάλυση και τα sms προς το Δημοτικό Συμβούλιο!

Επίσημη ανακοίνωση εξέδωσε σήμερα η ΕΒΕΛ, έχοντας την υπογραφή του προέδρου της Όθωνα Θεοδούλου. Τονίζει και πάλι ότι θεωρεί λανθασμένη την τελευταία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λάρνακας και κάνει μία πλήρη ανάλυση των δεδομένων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Όπως έχουμε κατ’ επανάληψη πει θεωρούμε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου λανθασμένη , δε μπορεί να υποστηριχτεί από λογικά επιχειρήματα και σίγουρα δεν εξυπηρετεί τα καλώς νοούμενα συμφέροντα της Πόλης και Επαρχίας Λάρνακας.

 

 

Η απόφαση αυτή, όχι μόνο στερεί βραχυπρόθεσμα τη δυνατότητα απασχόλησης σε ένα κατά τα άλλα παντελώς ανενεργό λιμάνι, αλλά  θεωρούμε ότι δεν του δίνει καμιά προοπτική ούτε μακροπρόθεσμα.

Απλά να θυμίσουμε  ότι η απόφαση για εξειδίκευση του λιμανιού της Λάρνακας σε λιμάνι επιβατηγών και κρουαζιεροπλοίων λήφθηκε τη δεκαετία του ’90,  όταν ανθούσε η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Σήμερα, λόγω της έκρυθμης κατάστασης σε όλες τις γειτονικές χώρες, η δραστηριότητα αυτή έχει εκμηδενιστεί.

Όταν λήφθηκε η απόφαση για εξειδίκευση των λιμανιών διακινούνταν μέσω των Κυπριακών λιμανιών πέραν των 650,000 επιβατών με πρόβλεψη να ξεπεράσουν το 1,000,000 τη δεκαετία του 2000. Οι προβλέψεις αυτές  όχι μόνο δεν επαληθεύτηκαν, αλλά αντίθετα  για τους γνωστούς λόγους η τάση έχει ανατραπεί δραματικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2013 διακινήθηκαν μέσω των δύο Κυπριακών λιμανιών μόνο 180,000 επιβάτες ενώ φέτος δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τις 120,000.

Με το παλιό σενάριο του 1995, το λιμάνι της Λάρνακας ήταν οριακά βιώσιμο με το 80% της τότε προβλεπόμενης επιβατικής κίνησης ως εκ τούτου για να βελτιωθεί η βιωσιμότητα του έργου, προστέθηκε η οικιστική και η εμπορική ανάπτυξη του χερσαίου χώρου και αργότερα η Μαρίνα. Με τα σημερινά δεδομένα δε δικαιολογείται καμιά αισιοδοξία ότι η νέα διαδικασία που εξάγγειλε ο Υπουργός Συγκοινωνιών, θα δώσει βιώσιμο έργο με βάση την παλιά προσέγγιση του επιβατικού λιμανιού. Πρώτο, γιατί η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί δραματικά, δεύτερο, γιατί και αν ακόμη αυξηθεί μελλοντικά δε θα μπορέσει ποτέ να πάρει η Λάρνακα το 80%, λόγω των ανάλογων επενδύσεων που έχουν γίνει στο λιμάνι της Λεμεσού και τρίτο, η οικιστική και η εμπορική ανάπτυξη στο χερσαίο χώρο του λιμανιού δε αναμένεται να έχει την απαιτούμενη ζήτηση στο προβλεπτό μέλλον.

Όσοι επομένως ισχυρίζονται ότι καταψήφισαν τη χρήση του λιμανιού από τις εταιρείες υδρογονανθράκων για να κρατήσουν ζωντανό το «όραμα» της Λάρνακας και την προοπτική του λιμανιού της για το συγκεκριμένο ρόλο, απλά έκαναν λάθος και θα το αντιληφθούν όταν είναι αργά.

Το ΕΒΕΛ, αφού όλο αυτό το διάστημα προσπάθησε με κατ’ ιδίαν συναντήσεις και επαφές με όλες τις κομματικές ομάδες να πείσει με επιχειρήματα και αριθμούς, επαναλαμβάνει ότι η πιο σωστή προσέγγιση υπό τις περιστάσεις είναι να δοθεί χρόνος να ολοκληρωθεί η νέα διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη για το λιμάνι Λάρνακας.

Αφού βρισκόμαστε σε μια νέα διαδικασία προσφοροδότησης του λιμανιού στη βάση του μη βιομηχανικού λιμανιού, πρέπει να δοθεί η ευκαιρία να ακουστούν οι απόψεις των μελετητών και των πιθανών επενδυτών κατά πόσο η εξυπηρέτηση των πλατφορμών αποτελεί ή όχι επιθυμητή χρήση και κατά πόσο με τη σωστή χωροθέτηση της  μπορεί να συνυπάρξει με την τουριστική ανάπτυξη και το «όραμα» της Πόλης. Η δική μας η εκτίμηση είναι ότι, υπό τις περιστάσεις, είναι ο μόνος τρόπος να εξασφαλιστεί βιωσιμότητα στο τουριστικό λιμάνι. Εάν όμως ο μελλοντικός επενδυτής κρίνει διαφορετικά, τότε και όχι σήμερα να διώξουμε τις εταιρείες από το λιμάνι.

Η πιο πάνω διαδικασία βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο και συμβαδίζει χρονικά με τις ανάγκες των εταιρειών. Αν η άποψη του ΕΒΕΛ είναι λανθασμένη, το μόνο  που θα συμβεί είναι ότι θα παραμείνουν οι εταιρείες στο λιμάνι για 18 μήνες και θα δίνουν απασχόληση σε 150 ανθρώπους. Αν η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι λανθασμένη, τότε η Πόλη και Επαρχία Λάρνακας όχι μόνο χάνουν οριστικά τον τομέα των υδρογονανθράκων που στην πλήρη του ανάπτυξη, αν με το καλό ανακαλυφθούν αξιόλογα κοιτάσματα, θα απασχολεί 12-15000 ψηλά αμειβόμενους υπαλλήλους ( επιπρόσθετα προς όλα τα άλλα πολλαπλασιαστικά οφέλη που συνεπάγεται), αλλά χάνουν ενδεχομένως οριστικά και το τουριστικό λιμάνι.

Θεωρούμε ότι είναι η ώρα   το Δημοτικό Συμβούλιο και τα Πολιτικά Κόμματα να προσφέρουν τη σωστή ηγεσία και να καθοδηγήσουν σωστά την Πόλη.

ΟΘΩΝΑΣ ΘΕΟΔΟΥΛΟΥ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Send this to a friend