Η Αναθεωρητική Αρχή επισφράγισε διακοπή διαπραγμάτευσης (Οριστικά τέρμα για τη «Ζήνων» στο λιμάνι Λάρνακας)!
Η αναθεωρητική Αρχή Προσφορών, δικαίωσε την απόφαση του υπουργού Μεταφορών Μάριου Δημητριάδη, να τερματίσει τις διαπραγματεύσεις με την Κοινοπραξία Larnaca Zenon Consortium, δέκα χρόνια μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για την Ανάπτυξη και Διαχείριση του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας και οκτώ χρόνια μετά την ανάδειξη της κοινοπραξίας ως προτιμητέου προσφοροδότη και έναρξη των διαπραγματεύσεων.
Η Αναθεωρητική Αρχή, σε προσφυγή της Κοινοπραξίας Zenon κατά της υπουργικής απόφασης, αποφάσισε ομόφωνα ότι η προσφυγή απορρίπτεται από την εξέταση και δικαίωση προδικαστικής ένστασης, δεδομένου ότι η διακοπή διαπραγμάτευσης έγινε αφού ήδη ο διαγωνισμός είχε λήξει και δεν υπήρχε εγγυητική σε ισχύ.
Ωστόσο, επικρίνει το υπουργείο για «καταχρηστική» δεύτερη ένσταση, σε σχέση με το ότι το 2010 είχε αλλάξει η σύνθεση της Κοινοπραξίας –κάτι που δεν ήγειρε στα τελευταία πέντε χρόνια των διαπραγματεύσεων με την ίδια την κοινοπραξία, αλλά τώρα για να απορριφθεί η προσφυγή.
Η Αναθεωρητική Αρχή έκρινε ορθό στην Απόφασή της, να εκθέσει τα βασικά σημεία του ιστορικού του διαγωνισμού που κατέληξε σε άγονο αποτέλεσμα 10 χρόνια μετά, επειδή τα γεγονότα από μόνα τους εκθέτουν σημαντικά την ίδια τη διαδικασία.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον Οκτώβριο 2005 με ημερομηνία υποβολής αιτήσεων τις 23 Δεκεμβρίου 2005. Προεπιλέγησαν τρεις κοινοπραξίες που υπέβαλαν προσφορές τον Ιούλιο 2007. Επιλέγηκε η Larnaca Zenon Consortium και ακολούθησε προσφυγή στην ΑΑΠ από άλλη κοινοπραξία, την A. Vouros Investments Ltd and Partners που δικαιώθηκε και ακολούθησε επανεξέταση των προτάσεων και ανακήρυξη της Vouros ως προτιμηταίου προσφοροδότη. Τον Ιούνιο του 2009 ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με αυτή την κοινοπραξία που κατέληξαν σε αδιέξοδο τον Ιούνιο του 2010. Οπότε κλήθηκε ξανά για διαπραγματεύσεις η Zenon. Μετά από 2 χρόνια διαπραγματεύσεων, τον Αύγουστο του 2012, έφτασαν σε «μερική, κατ’ αρχήν συμφωνία».
Η ισχύς του διαγωνισμού παρατάθηκε κατ’ επανάληψη ( 20 φορές παράταση) μέχρι και τις 3 Ιουνίου 2015 οπότε και με πρόταση του υπουργού Μεταφορών προς το Υπουργικό, αποφασίστηκε ότι θα δοθούν ακόμα 10 μέρες και μετά θα «θεωρήσει τις διαπραγματεύσεις ως τερματισθείσες και να μην επαναφέρει το θέμα της παράτασης της ισχύος των προσφορών στο Συμβούλιο». Ο υπουργός είχε αναφέρει στο Υπουργικό ότι δεν υπήρχαν «επαρκείς αποδείξεις που να διασφάλιζαν την ικανότητα της Κοινοπραξίας να διαχειριστεί το λιμάνι και τη μαρίνα».
Στην απόφαση, αποκαλύπτεται ακόμα ότι η κοινοπραξία, μετά την απόφαση για τερματισμό της διαπραγμάτευσης, αποτάθηκε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για συνέχισή της. Ωστόσο, ο Πρόεδρος απάντησε αρνητικά, επιβεβαιώνοντας την πράξη τερματισμού που υπέγραψε ο υπουργός.
Πηγή: http://www.philenews.com