ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Τον Φεβρουάριο υποβάλλεται η αίτηση και αμέσως θ’ αρχίσει η αξιολόγηση: Μαρίνα με Γαλάζια Σημαία!
Η πρώτη μαρίνα της Κύπρου με Γαλάζια Σημαία ευελπιστεί να καταστεί η μαρίνα της Λάρνακας!
Αυτό σημαίνει ότι παρά την στενότητα χώρων ελλιμενισμού που υπάρχει για μεγάλα σκάφη αναψυχής και θαλαμηγούς, η μαρίνα της Λάρνακας, με τις απαιτούμενες αναβαθμίσεις που απαιτούνται να γίνουν τους προσεχείς μήνες, θα μπορεί να συμπεριληφθεί στο χάρτη των αναβαθμισμένων μαρινών της Ευρώπης και θα πληροί βασικά κριτήρια όσον αφορά θέματα περιβάλλοντος, ασφάλειας και υγείας. Σε πρόσφατη δημοσιογραφική διάσκεψη που έγινε στη μαρίνα, η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια του ΚΟΤ Αννίτα Αντωνιάδου είπε ότι ήδη η μαρίνα Λάρνακας, σε στενή συνεργασία με την εταιρεία Cymepa, προχωρεί στην πιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών της με το περιβαλλοντικό πρότυπο της Γαλάζιας Σημαίας, με το οποίο ήδη έχουν βραβευτεί 57 συνολικά παραλίες σ’ όλη την Κύπρο. «Από τις μέχρι σήμερα επαφές μας με την εταιρεία Cymepa προκύπτει ότι η μαρίνα Λάρνακας βρίσκεται σε καλό δρόμο για την πιστοποίησή της με το περιβαλλοντικό πρότυπο της Γαλάζιας Σημαίας και θ’ αποτελέσει την πρώτη μαρίνα της Κύπρου με αυτή τη διάκριση», πρόσθεσε. Όπως λέχθηκε στη διάσκεψη, τη δεδομένη στιγμή γίνεται μία διαπραγμάτευση και συζητούνται διάφορα περιβαλλοντικά θέματα. Στόχος των υπευθύνων της μαρίνας είναι όπως η διάκριση της Γαλάζιας Σημαίας να γίνει πραγματικότητα εντός του 2016. Απαιτούνται, ωστόσο, να γίνουν κάποια έργα ήπιας μορφής στη μαρίνα, τα οποία θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τον ερχόμενο Απρίλιο. Και τούτο, διότι η σχετική αίτηση θα υποβληθεί τον Φεβρουάριο του 2016 και ακολούθως θα ξεκινήσει η αξιολόγηση.
95% πληρότητα
Μιλώντας, εξάλλου, στη διάσκεψη ο προϊστάμενος της μαρίνας Λάρνακας Χρίστος Πετρίδης ανέφερε ότι τη δεδομένη στιγμή η μαρίνα έχει πληρότητα περίπου 95%. Ακόμα κι αν είχε τη διπλάσια χωρητικότητα, η πληρότητά της θα ήταν και πάλι πολύ μεγάλη, διότι λόγω της εξαιρετικής γεωγραφικής της θέσης υπάρχει τεράστια ζήτηση από το Λίβανο και το Ισραήλ για ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής στη Λάρνακα, εξαιτίας της έκρυθμης κατάστασης στη Συρία. Δυστυχώς, όμως, η μαρίνα Λάρνακας, λόγω έλλειψης επαρκών χώρων, αδυνατεί να ικανοποιήσει τη ζήτηση αυτή, μ’ επακόλουθο να χάνονται έσοδα για τον ΚΟΤ και κατ’ επέκταση για τη Λάρνακα. «Ο ΚΟΤ δεν μπορεί να προχωρήσει σε μεγάλες επεκτάσεις στη μαρίνα, εφόσον εκκρεμεί το project με τον στρατηγικό επενδυτή. Ο οργανισμός μόνο αναβαθμίσεις ήπιας μορφής μπορεί να κάνει με τα κονδύλια που διαθέτει», σημείωσε ο κ.Πετρίδης. Ανάμεσα στα έργα που θα προωθηθούν άμεσα στη μαρίνα είναι η αναβάθμιση των χώρων υγιεινής και ασφαλτοστρώσεις. Βέβαια, προηγήθηκε η αντικατάσταση των φθαρμένων αποβαθρών με νέες πλωτές αποβάθρες, ένα έργο που κόστισε μισό εκατομμύριο ευρώ.
Οι σύμβουλοι
Μέχρι τον Ιούλιο του 2016 η κυβέρνηση θα έχει προσλάβει τους ειδικούς συμβούλους, οι οποίοι αφού μελετήσουν τους υφιστάμενους χώρους του λιμανιού και της μαρίνας καθώς και όλα τα δεδομένα που υπάρχουν, θα συμβουλεύσουν την κυβέρνηση για τον τρόπο που θα πρέπει να προχωρήσει αναφορικά με την ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακα. Κατά πόσο, δηλαδή, θα γίνει ενιαία ή όχι ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας. Παράλληλα, στη μαρίνα Λάρνακας γίνονται σκέψεις για δημιουργία ενός καρνάγιου, σ’ έναν αναξιοποίητο, εδώ και χρόνια, χώρο που ανήκει στην Αρχή Λιμένων Κύπρου και βρίσκεται πλησίον της μαρίνας. Η δημιουργία ενός καρνάγιου για επιδιόρθωση σκαφών αναψυχής αναμένεται να επιφέρει σημαντικά έσοδα και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Το έργο αυτό, βέβαια, θα εξαρτηθεί από τις απόψεις που θα εκφράσουν οι σύμβουλοι.
Σίτιση γάτων!
Σε μια άλλη εξέλιξη, στη μαρίνα Λάρνακας άρχισε η εφαρμογή ενός ειδικού προγράμματος για τη σίτιση των γάτων. Στα πλαίσια αυτά, έχουν εγκατασταθεί ειδικά σπιτάκια για τους γάτους της μαρίνας, εθελόντριες τοποθετούν τροφή, ενώ έγινε και στείρωση των ζώων αυτών, έτσι ώστε να σταματήσει ο ανεξέλεγκτος υπερπληθυσμός τους.