Home ΛΑΡΝΑΚΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΥΠΗΤΕΡΟ: Χάνουμε γιοτ και… χρήμα (Ανεπαρκής η μαρίνα Λ/κας να ελλιμενίσει θαλαμηγούς από το Λίβανο)!
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΥΠΗΤΕΡΟ: Χάνουμε γιοτ και… χρήμα (Ανεπαρκής η μαρίνα Λ/κας να ελλιμενίσει θαλαμηγούς από το Λίβανο)!

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΛΥΠΗΤΕΡΟ: Χάνουμε γιοτ και… χρήμα (Ανεπαρκής η μαρίνα Λ/κας να ελλιμενίσει θαλαμηγούς από το Λίβανο)!

Δεκάδες είναι οι αιτήσεις που καταφθάνουν καθημερινά στα γραφεία της μαρίνας Λάρνακας για ελλιμενισμό γιοτ και θαλαμηγών από το γειτονικό Λίβανο, εξαιτίας των συνεχιζόμενων εχθροπραξιών στη Συρία.

Ωστόσο, λόγω έλλειψης επαρκών χώρων στη μαρίνα της Λάρνακας οι αιτήσεις αυτές δεν μπορούν να ικανοποιηθούν όλες… Ως εκ τούτου, η μαρίνα, ο ΚΟΤ και κατ’ επέκταση η πόλη της Λάρνακας χάνουν σημαντικά έσοδα, αφού οι αιτήσεις αυτές προέρχονται από εύπορους Λιβάνιους επιχειρηματίες, οι οποίοι φοβούμενοι από την έκρυθμη κατάσταση στη Συρία επιθυμούν να ελλιμενίσουν τα πανάκριβα σκάφη τους στη Λάρνακα, που διαθέτει την πιο κοντινή, σε απόσταση, μαρίνα από τη χώρα τους.

Ο διευθυντής της μαρίνας Λάρνακας Χρίστος Πετρίδης δήλωσε ότι για τα χαρακτηριστικά των πολυτελών σκαφών που επιθυμούν να ταξιδέψουν στη Λάρνακα δεν υπάρχουν, δυστυχώς, αρκετοί διαθέσιμοι χώροι στη μαρίνα της πόλης, αφού ως γνωστό τα έργα επέκτασης και αναβάθμισης χρονίζουν… «Μιλάμε για μεγάλα γιοτ και θαλαμηγούς, το μήκος των οποίων φθάνει ή ξεπερνά τα 40 πόδια.

Οι ιδιοκτήτες αυτών των σκαφών, φοβούμενοι ότι οι φασαρίες στη Συρία ενδεχομένως να επεκταθούν και στη χώρα τους, έχουν υποβάλει αιτήσεις στα γραφεία μας για να ελλιμενίσουν, το συντομότερο, τα σκάφη τους στη μαρίνα Λάρνακας. Κάποιοι απ’ αυτούς ήδη έχουν έλθει, κάποιοι άλλοι αναμένεται να ταξιδέψουν στο άμεσο μέλλον, ενώ κάποιοι άλλοι βρίσκονται στη λίστα αναμονής, αφού δεν υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι χώροι, με αποτέλεσμα τα σκάφη αυτά να κινδυνεύουν να χαθούν για τη Λάρνακα και να πάνε σε άλλες μαρίνες», ανέφερε ο κ.Πετρίδης, ο οποίος είπε ότι τη δεδομένη στιγμή η πληρότητα της μαρίνας Λάρνακας ξεπερνά το 85%.

Τα πλείστα σκάφη που βρίσκονται ελλιμενισμένα στη μαρίνα ανήκουν σε Κύπριους ιδιοκτήτες, αλλά τους τελευταίους μήνες παρατηρείται πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από Λιβάνιους για να έλθουν στη Λάρνακα. «Υπάρχουν, μάλιστα, περιπτώσεις Λιβάνιων επιχειρηματιών, οι οποίοι αγόρασαν στη Λάρνακα κατοικίες και παράλληλα ζητούν μόνιμη θέση ελλιμενισμού στη μαρίνα της πόλης για τα σκάφη τους.

Σαν διεύθυνση προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε όλες τις αιτήσεις, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε λόγω έλλειψης επαρκών θέσεων για πολυτελή σκάφη. Αυτή είναι η ανερχόμενη πελατεία για τη μαρίνα της Λάρνακας. Είναι η πελατεία στην οποία σαν πόλη και σαν κράτος γενικότερα θα πρέπει να επικεντρωθούμε, διότι είναι αυτή η πελατεία που αφήνει χρήμα και μεγάλα εισοδήματα. Είναι κρίμα για τη Λάρνακα να χάνονται, εδώ και χρόνια, αυτά τα έσοδα, επειδή οι περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού που διαθέτει η μαρίνα είναι μονάχα για μικρά σκάφη. Τα μικρά σκάφη, όμως, δεν αφήνουν εισοδήματα», σημείωσε με νόημα ο Χρίστος Πετρίδης.

Συμβουλευτικός οίκος

Στο μεταξύ, αρχές του 2016 αναμένεται να δρομολογηθούν οι ουσιαστικές εξελίξεις γύρω από την ανάπτυξη της μαρίνας και του λιμανιού της Λάρνακας. Τότε εκτιμάται ότι το υπουργείο Μεταφορών θα προκηρύξει προσφορές για πρόσληψη συμβουλευτικού οίκου, που θα συμβουλεύσει την κυβέρνηση για τον επενδυτή που θ’ αναλάβει το έργο ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας.

Ο Διευθυντής της μαρίνας Λάρνακας ανέφερε ότι από τη στιγμή που θα γίνει η πρόσληψη του οίκου, σε περίοδο έξι μηνών εκτιμάται ότι ο οίκος αυτός θα είναι σε θέση να συμβουλεύσει την κυβέρνηση για πώς θα πρέπει να γίνει η ανάπτυξη σε λιμάνι και μαρίνα, δηλαδή κατά πόσο η ανάπτυξη θα είναι ενιαία ή όχι.

Και αυτό θα γίνει, αφού προηγουμένως εξεταστούν προσεκτικά το ανταγωνιστικό περιβάλλον που θα υπάρχει (τέλη 2016 αναμένεται να βάλει μπρος η μαρίνα Αγ. Νάπας), τα γενικά δεδομένα γύρω από τον ναυτικό τουρισμό της Κύπρου, ενώ θα γίνουν κι επί τόπου εξετάσεις στους υφιστάμενους χώρους του λιμανιού και της μαρίνας, θαλάσσιους και χερσαίους.

Send this to a friend