Home ΠΡΟΣΩΠΑ ΑΠΟΨΕΙΣ Άκρως σεξιστικές και ρατσιστικές διαφημίσεις που γεννούν πρότυπα μιας ξεπερασμένης εποχής
Άκρως σεξιστικές και ρατσιστικές διαφημίσεις που γεννούν πρότυπα μιας ξεπερασμένης εποχής

Άκρως σεξιστικές και ρατσιστικές διαφημίσεις που γεννούν πρότυπα μιας ξεπερασμένης εποχής

Όλοι είδαμε τις τελευταίες μέρες την γνωστή διαφήμιση της εταιρείας Jumbo. Και όταν λέω όλοι εννοώ όλοι! Μικροί και μεγάλοι, αφού η προβολή της γίνεται και σε ώρες που υπάρχουν παιδιά ξύπνια αλλά και μέσα απο τις διαφημιστικές τους καμπάνιες στο διαδίκτυο και κυρίως στο YouTube.

Mια διαφήμιση που επιβάλλει την καλή σεξουαλική υγεία ενός ζευγαριού σε καλούπια “τελειότητας”. Του στυλ “γιατί να σε πωθώ αφού δεν είναι είσαι σε διαστάσεις βραζιλιάνας χορεύτριας του Ρίο” αλλά μια φυσιολογική γυναίκα που μεγαλώνει και όπως είναι φυσιολογικό αλλάζει το σώμα σου. Και εξίσου συμβαίνει και με τον άντρα στη διαφήμιση που για να θεωρηθεί “άντρας” πρέπει να έχει 8 κοιλιακούς και πρόσωπο ζιγκολό παρά αυτό του μέσου άντρα στην ηλικία του.

Άκρως ξεπερασμένα πρότυπα που αντί σαν κοινωνία να προσπαθούμε όσο το δυνατόν να τα αποβάλλουμε και να κανονικοποιούμε την διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου, αντίθετος τα εξυψώνουμε.

Πολλά τα περιστατικά σεξιστικών και άλλων κοινωνικών ρατσιστικών επιθέσεων για να σπρώχνουμε αυτό το πρωτογονιστικό φαινόμενο μέσα απο πληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες, ειδικά τόσο μεγάλων εταιρειών με κοινό κυρίως μικρά παιδια.

Κατανοητός ο μεγάλος πόθος για να αποδείξουν στον κόσμο πόσο “απίστευτα” προϊόντα έχουν για τις απόκριες, πόσο συνυφασμένη είναι η συγκεκριμένη εταιρεία με τα καρναβάλια και να τους πείσουν να αγοράσουν. Αλλά μια εντελώς αποτυχημένη προσπαθεία.

Της Θεοδοσίας Αποστόλου

Κοινωνιολόγος

Send this to a friend