Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Διχασμένοι οι εκπαιδευτικοί μετά το αποτέλεσμα της κάλπης
Διχασμένοι οι εκπαιδευτικοί μετά το αποτέλεσμα της κάλπης

Διχασμένοι οι εκπαιδευτικοί μετά το αποτέλεσμα της κάλπης

Διχασμένους βρήκε τους εκπαιδευτικούς το αποτέλεσμα της κάλπης σε ό,τι αφορά την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων. Όπως φαίνεται και μέσα στον εκπαιδευτικό κόσμο υπάρχει η διχογνωμία, που επικρατεί και σε επίπεδο ηγεσίας, αν τελικά οι εξετάσεις θα πρέπει να γίνουν ή όχι. Την ίδια ώρα αναμένεται με ενδιαφέρον η επόμενη ημέρα και το πώς θα προχωρήσει η οργάνωση των εκπαιδευτικών και στην πράξη. Μετά και τη χθεσινή απόφαση πάντως μόνοι πορεύονται πλέον οι οργανωμένοι μαθητές, που σήμερα θα προχωρήσουν σε στάση από τα μαθήματά τους την 3η και 4η περίοδο, ενώ προσανατολίζονται και σε δυναμικότερα μέτρα.

55% «όχι» και 45% «ναι» στη λήψη μέτρων

Τη διαφωνία της με τη στάση εργασίας ή τις απεργίες σε σχέση με τις εξετάσεις τετραμήνων αποφάσισε χθες η πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 55% των καθηγητών που ψήφισαν στο δημοψήφισμα εξέφρασαν τη διαφωνία τους με τις απεργίες και 45% τη συμφωνία τους.

Σε απόλυτους αριθμούς, 2.718 καθηγητές είπαν όχι στις απεργίες και 2.228 είπαν ναι. Τα εγγεγραμμένα μέλη της ΟΕΛΜΕΚ είναι 5.710 και ψήφισαν 5.026 (88%), ενώ απείχαν 684 άτομα (12%). Όπως προκύπτει, το αποτέλεσμα έκρινε η επαρχία Λευκωσίας, αφού 66% τάχθηκαν κατά της λήψης μέτρων και 34% υπέρ, ενώ αντίθετη ήταν η εικόνα σε Λεμεσό και Λάρνακα, όπου η πλειοψηφία στήριξε τη λήψη μέτρων. Η χθεσινή συνεδρία της Γραμματείας της ΟΕΛΜΕΚ αναβλήθηκε, ενώ αναμένεται τις επόμενες ημέρες να οριστεί ΚΔΣ, ώστε να αποφασιστούν και τα περαιτέρω βήματα της ηγεσίας. Πάντως Προοδευτική και Νέα Πνοή, που είχαν ταχθεί υπέρ στη λήψη μέτρων απορρίπτοντας τις εξετάσεις τετραμήνων, βγήκαν από τη διαδικασία της ψηφοφορίας πιο ενισχυμένες, αφού τα ποσοστά τους αθροιστικά φθάνουν το 33%, ενώ το ποσοστό των εκπαιδευτικών που υιοθέτησε την πρότασή τους έφθασε το 45%.

Αντίθετα, απώλεια των ποσοστών φαίνεται να είχαν οι άλλες τρεις κινήσεις -Αλλάγη, ΔΗΚΙ και Νέα Κίνηση- αφού αθροιστικά υπήρξε μια μείωση του 15% των ποσοστών τους. Το αποτέλεσμα των εκπαιδευτικών δεν επηρεάζει τις αποφάσεις των οργανωμένων μαθητών. Η ΠΣΕΜ ήδη από προχθές ανακοίνωσε πως ως πρώτο μέτρο αντίδρασης θα είναι η σημερινή αποχή από τα μαθήματα την 3η και 4η περίοδο. Σε περίπτωση που το Υπουργείο δεν καταθέσει άμεσα στη Βουλή την τροποποίηση της νομοθεσίας και την κατάργηση των εξετάσεων ανά τετράμηνο, οι οργανωμένοι μαθητές θα προχωρήσουν σε ακόμη πιο δυναμικά μέτρα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Όπως μας δήλωσε ο πρόεδρος της ΠΣΕΜ, Γιάννης Λαπήθιος, η φιλοσοφία των εξετάσεων ανά τετράμηνο οδηγεί στην αύξηση του άγχους των μαθητών, στην ενίσχυση της βαθμοθηρίας, του ατομικισμού και της παραπαιδείας δίνοντας τελειωτικό κτύπημα στην έννοια της ολόπλευρης μόρφωσης.

Το μαθητικό κίνημα προειδοποιεί από το 2016 για τα καταστροφικά αποτελέσματα που θα έχει το μέτρο των εξετάσεων ανά τετράμηνο. «Η ύλη δεν μπορεί να καλυφτεί, ενώ όλη η αξιολόγηση περιστρέφεται γύρω από την προετοιμασία μας για τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, δίνοντας λίγη ως καθόλου σημασία στα μη εξεταζόμενα μαθήματα αλλά και σε τρόπους εναλλακτικής αξιολόγησης. Η πολυδιαφημιζόμενη μείωση της πίεσης σε μαθητές και καθηγητές μέσω της μείωσης των διαγωνισμάτων δεν έχει γίνει, καθώς από τα μέσα Οκτωβρίου μέχρι και σήμερα οι μαθητές έχουν σχεδόν κάθε μέρα γραπτή αξιολόγηση».

Το Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ θα αξιολογήσει το αποτέλεσμα του χθεσινού δημοψηφίσματος και θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα, δήλωσε στην Πρωινή Έκδοση του Άστρα ο πρόεδρος της οργάνωσης Κώστας Χατζησάββας.
Σημείωσε ότι το ποσοστό που πήρε το Ναι στα μέτρα από τους εκπαιδευτικούς, είναι μεγάλο κι αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Παραδέχθηκε ότι το σύστημα παρουσιάζει προβλήματα και από τη στιγμή που το ίδιο το υπουργείο βλέπει ότι υπάρχουν αντιδράσεις και διερωτήθηκε γιατί το υπουργείο δεν προβαίνει σε αλλαγές ώστε να διορθωθούν τα προβλήματα.
Ο κ. Χατζησάββας δεν θέλησε να ξεκαθαρίσει αν ο ίδιος ως πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ τάσσεται υπέρ της αναστολής εφαρμογής των εξετάσεων.

Οι οργανωμένοι γονείς χαιρετίζουν την απόφαση των καθηγητών για τις εξετάσεις αλλά από εδώ και πέρα πρέπει να γίνει διάλογος για να υπάρξουν αλλαγές, δήλωσε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Κυριάκος Νικηφόρου.
Μιλώντας στην Πρωινή Έκδοση του Άστρα είπε ότι ο νόμος άρχισε να εφαρμόζεται ήδη και δεν τίθεται θέμα αναστολής του.
Η Συνομοσπονδία θα συνεδριάσει στις αρχές της ερχόμενης βδομάδας, είπε ο κ. Νικηφόρου και θα επεξεργαστεί εισηγήσεις τις οποίες θα καταθέσει στο Υπουργείο Παιδείας.

Η οργάνωση Εκπαιδευτικών Αλλαγή συμφωνεί απόλυτα με τη φιλοσοφία των εξετάσεων επί τετράμηνο, δήλωσε ο πρόεδρος της οργάνωσης Δημήτρης Ταλιαδώρος.

Μιλώντας στην Πρωινή Έκδοση του Άστρα, επισήμανε ότι έγιναν αλλαγές στην πορεία με τις οποίες διαφωνούσε η οργάνωση, όπως ο τρόπος διαχωρισμού των τετραμήνων και τα 20λεπτα διαγωνίσματα.

Αυτά, πρόσθεσε, δεν τέθηκαν από το υπουργείο αλλά τέθηκαν από την ΟΕΛΜΕΚ και αποδεικνύεται ότι είναι λάθος.
Ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι θα αξιολογηθεί το σύστημα και θα διαφανεί ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν στον τρόπο εφαρμογής του.

Απευθυνόμενους προς του μαθητές, ο πρόεδρος της Αλλαγής είπε ότι τα προβλήματα δεν λύνονται με δυναμικές κινητοποιήσεις, αλλά λύνονται μέσα από το διάλογο.

Η Προοδευτική εξακολουθεί να τάσσεται εναντίον των εξετάσεων ανά τετράμηνο και οι δηλώσεις όλων των οργανώσεων ότι χρειάζονται αλλαγές, πρέπει να βρει πρακτική εφαρμογή δήλωσε ο Πρόεδρος Προοδευτικής Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.

Πρέπει, ανέφερε στην Πρωινή Έκδοση του Άστρα, να αντιμετωπιστεί η απίστευτη προχειρότητα στο θέμα.
Σημείωσε ότι εφόσον όλες οι οργανώσεις των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το υφιστάμενο σύστημα δεν αποδίδει, η Προοδευτική εισηγείται στην ΟΕΛΜΕΚ να στηρίξει τον αγώνα των μαθητών και να καταγγείλει τον αυταρχικό τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο αντιμετωπίζει τους μαθητές και τη σημερινή στάση εργασίας τους.

Στην παρούσα φάση, σημείωσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, η αναστολή εφαρμογής των εξετάσεων θα είναι μία κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

Πηγή: Dialogos

Send this to a friend