Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Κύπρος:735 νεκροί σε 12 χρόνια-Τι γίνεται με κάμερες-Νέα αναβολή
Κύπρος:735 νεκροί σε 12 χρόνια-Τι γίνεται με κάμερες-Νέα αναβολή

Κύπρος:735 νεκροί σε 12 χρόνια-Τι γίνεται με κάμερες-Νέα αναβολή

Αριθμοί που τουλάχιστον σοκάρουν: 735 νεκροί μέσα σε 12 χρόνια. Αντίστοιχα σπίτια μαυροφόρεσαν, έκλεισαν για πάντα, παιδιά έμειναν ορφανά, σύζυγοι χήρεψαν, γονείς έθαψαν παιδιά τους. 735 συνάνθρωποί μας άφησαν την τελευταία τους πνοή στους δρόμους, σε θανατηφόρα δυστυχήματα. Αιτία, άλλες φορές ο ανθρώπινος παράγοντας κι άλλες τόσες η κατάσταση των κυπριακών δρόμων.

Όλοι ανεξαιρέτως οι αρμόδιοι προβάλλουν την επιτακτική ανάγκη για εμπαίδωση οδικής συνείδησης και κυρίως για την επαναφορά των καμερών στους δρόμους. Από το 2008 η Πολιτεία είχε βάλει ως προτεραιότητα την εφαρμογή των καμερών στους δρόμους. Η Κύπρος κληρονόμησε από αυτή την απόφαση μονάχα δυο κάμερες, στην λεωφόρο Γρίβα Διγενή στην Έγκωμη.

Πριν από 1 χρόνο, τον Ιούλιο, η Υπουργός Μεταφορών είχε εκφράσει την πεποίθηση, ότι εντός του πρώτου τριμήνου του 2019 θα άρχιζε η σταδιακή εγκατάσταση και λειτουργία στους κυπριακούς δρόμους, του συστήματος φωτοεπισήμανσης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του τέως Υπουργού Δικαιοσύνης, Ιωνά Νικολάου, λίγους μήνες πρίν από το στούντιο της εκπομπής Μεσημέρι και Κάτι του ΣΙΓΜΑ. “Η λύση που βρέθηκε είναι η συνεργασία του ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα”, δήλωσε μεταξύ άλλων ο Ιωνάς Νικολάου τότε.

Στο παρόν στάδιο το σχετικό νομοσχέδιο βρίσκεται στη Νομική Υπηρεσία για τον ανάλογο νομοτεχνικό έλεγχο. Την ανάγκη της άμεσης εφαρμογής του συστήματος ωστόσο επισημαίνουν εκ νέου στο SigmaLive αρκετοί εμπλεκόμενοι στο ζήτημα.

Συζήτηση ωστόσο γίνεται στην περίμετρο του όλου ζητήματος, τόσο για το κόστος της εφαρμογής όσο και για το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων. Το κόστος της εφαρμογής σύμφωνα με τελευταία δεδομένα έχει κοστολογηθεί στα 45 εκατομμύρια. Τα έσοδα δε από τα εξώδικα πρόστιμα θα πηγαίνουν στο πάγιο ταμείο του Κράτους. Σημειώνεται εδώ ότι οι μοναδικές κάμερες που βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία στη Γρίβα Διγενή απέφεραν έσοδα πάνω από 4 εκατομμύρια στο κράτος. Σε ότι αφορά τώρα το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων, νομικοί κύκλοι επισημαίνουν στο SigmaLive ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα από την στιγμή που εγείρεται το κορυφαίο ζήτημα της ασφάλειας του δημόσιου συμφέροντος. Δεν τίθεται θέμα προσωπικών δεδομένων την ώρα που ένα αυτοκίνητο κυκλοφορεί σε δημόσιο χώρο επισημαίνουν νομικοί κύκλοι. Σχετικές δηλώσεις για το ζήτημα έκανε στο SigmaLive και η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Η Ειρήνη Λοιζίδου επεσήμανε πως έχει ετοιμαστεί εδώ και αρκετούς μήνες και σχετικό εγχειρίδιο από την Υπηρεσία της, αναφορικά με τη χρήση του όλου συστήματος επεξεργασίας. Με βάση και τη σχετική εναρμόνιση της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή οδηγία έχουν μπει οι παράμετροι από την Επίτροπο και την ομάδα της και δόθηκαν ήδη οι σχετικές κατευθυντήριες γραμμές όπως ανέφερε η κ.Λοιζίδου.

Τι αναφέρει η υφιστάμενη νομοθεσία

Ο περί Τροχαίων Αδικημάτων (Χρήση Συσκευών Φωτοεπισήμανσης και Άλλα Συναφή Θέματα) Νόμος του 2001 (55(I)/2001), στο σκέλος «συσκευή φωτοεπισήμανσης», αναφέρει τα εξής:

(2) Οι συσκευές φωτοεπισήμανσης αφορούν

(α)Την καταγραφή παραβάσεων σχετικά με φώτα τροχαίας
(β) την καταγραφή παραβάσεων σχετικά με τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας και
(γ) την καταγραφή αυτόδηλων παραβάσεων.

(3) Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου, ο όρος “καταγραφή” περιλαμβάνει-
(α)Στην περίπτωση συσκευής που αναφέρεται στο εδάφιο του παρόντος άρθρου

(i) Φωτογραφία του οχήματος και του οδηγού ή του οχήματος κατά την ώρα ενεργοποίησης της συσκευής”
(ii) την ημερομηνία και ώρα ενεργοποίησης της συσκευής και
(iii)τον κωδικό αριθμό σχετικά με τον τόπο εγκατάστασης της συσκευής.

(β) Στην περίπτωση συσκευής που αναφέρεται στο εδάφιο του παρόντος άρθρου

(i) Φωτογραφία του οχήματος και του οδηγού ή του οχήματος κατά την ώρα ενεργοποίησης της συσκευής
(ii) την ημερομηνία και ώρα ενεργοποίησης της συσκευής
(iii)τον κωδικό αριθμό σχετικά με τον τόπο εγκατάστασης της συσκευής
(iv) την ταχύτητα του οχήματος, όπως έχει καταγραφεί από τη συσκευή κατά την ώρα της ενεργοποίησης της.

(4) Για σκοπούς του άρθρου αυτού η ενεργοποίηση των συσκευών φωτοεπισήμανσης πραγματοποιείται-

(α)Για τη συσκευή που αναφέρεται στο εδάφιο (2)(α) του παρόντος άρθρου, όταν το όχημα περάσει πάνω από καλώδιο ή διά μέσου μαγνητικού πεδίου ή ακτίνας φωτός ή κύματος το οποίο ενεργοποιεί τη συσκευή μόνο όταν τα φώτα τροχαίας δεικνύουν κόκκινο χρώμα• και

(β) για τη συσκευή που αναφέρεται στο εδάφιο (2)(β) του παρόντος άρθρου, όταν το σύστημα τηλεπισήμανσης της συσκευής καταγράψει την ταχύτητα διερχόμενου οχήματος η οποία υπερβαίνει την προκαθορισμένη στη συσκευή ταχύτητα.

Send this to a friend