Home ΛΑΡΝΑΚΑ Παράταση αγωνίας για λιμάνι – μαρίνα Λάρνακας
Παράταση αγωνίας για λιμάνι – μαρίνα Λάρνακας

Παράταση αγωνίας για λιμάνι – μαρίνα Λάρνακας

Δύο μήνες παράταση στην αξιολόγηση της προσφοράς για το μεγάλο έργο

Άλλους δύο μήνες θα πρέπει να περιμένουν οι Λαρνακείς, παράγοντες και πολίτες, προκειμένου να ακούσουν νέα για την υπόθεση της κοινής ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας. Ενώ η αρχική διαδικασία προέβλεπε κατάληξη της αξιολόγησης της μοναδικής προσφοράς που έχει υποβληθεί και ενδεχομένως και υπογραφή συμφωνίας στα μέσα Ιανουαρίου, η κυβέρνηση πήρε παράταση του χρόνου αξιολόγησης κατά δύο μήνες. Κατόπιν τούτου, η ολοκλήρωση της αξιολόγησης του φακέλου που υπέβαλε η ισραηλινή κοινοπραξία “Ampa Ltd & Israel Shipyards Ltd” τοποθετείται πλέον χρονικά στις 18 Μαρτίου.

Η παράταση κρίθηκε αναγκαία και ζητήθηκε επίσημα από την Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων με σχετική εισήγηση προς το Υπουργικό Συμβούλιο λόγω του μεγάλου όγκου του φακέλου της προσφοράς, της πολυπλοκότητας του έργου και της ανάγκης διευκρινίσεων ανάμεσα στην Αναθέτουσα Αρχή και τον υποψήφιο επενδυτή.

Όπως σημειώνει στην επιστολή της προς το Υπουργικό Συμβούλιο η αρμόδια υπουργός, χρειάζεται περισσότερος χρόνος προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση από συμβούλους και Ad Hoc επιτροπές, ώστε να ετοιμαστεί σχετική εισήγηση προς το Συμβούλιο Προσφορών για να μπορέσει η διαδικασία να περάσει στο στάδιο του ανοίγματος του δεύτερου φακέλου της οικονομικής προσφοράς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου η αξιολόγηση θα λήξει με θετικό πρόσημο και θα υπογραφεί η Συμφωνία Παραχώρησης που θα σηματοδοτήσει την έναρξη εργασιών στο μεγαλεπήβολο έργο.

Η τελική οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας υποβλήθηκε στις 16 Νοεμβρίου 2018 μετά από αρκετές παρατάσεις.

Η προσφορά αφορά σε λιμενικές αναπτύξεις στο λιμάνι και στη μαρίνα, τα οποία θα επεκταθούν, καθώς και σε χερσαίες εμπορικές, τουριστικές και οικιστικές αναπτύξεις στην ξηρά γύρω από το λιμάνι και τη μαρίνα, έκτασης περίπου 220 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Ολόκληρη η επένδυση, όπως πληροφορούμαστε, εφόσον υπάρξει κατάληξη στην αξιολόγηση και συμφωνία, θα ξεπεράσει κατά πολύ το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι θα είναι μακράν η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Κύπρο.

Οι υποψήφιοι επενδυτές δηλώνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα έχοντας υποβάλει και τις απαιτούμενες τραπεζικές εγγυήσεις, αποδεικνύοντας και τη δυνατότητα χρηματοδότησης του μεγαλεπήβολου έργου. Με βάση όλα τα δεδομένα, υπάρχει αισιοδοξία ότι θα υπάρξει συμφωνία και η κοινοπραξία έχει ήδη συστήσει και το νέο εταιρικό σχήμα, το οποίο θα υπογράψει τη Συμφωνία Παραχώρησης με το κράτος.

Η υποβολή της τελικής οικονομικής προσφοράς αποτελεί την ολοκλήρωση μιας μακράς διαδικασίας η οποία άρχισε πριν 2 χρόνια, με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που προκηρύχθηκε τον Νοέμβριο του 2016 μετά την κατάρρευση της προηγούμενης διαδικασίας το καλοκαίρι του 2015. Αρχικώς, εκτός από την Ampa είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον άλλες δύο κοινοπραξίες από την Κίνα και το Ντουμπάι, ωστόσο στη συνέχεια αποσύρθηκαν.

H κοινοπραξία “Ampa Ltd & Israel Shipyards Ltd” αποτελείται από δύο ισραηλινές εταιρείες από τις οποίες η Ampa ειδικεύεται σε χερσαίες αναπτύξεις και η Israel Shipyards είναι πρώην κρατική εταιρεία με ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγεία στην ανατολική Μεσόγειο.

H Ampa Ltd, μέσω θυγατρικών της εταιρειών, έχει ειδικότητα στην ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών κέντρων, γραφείων και γενικά κτιρίων, ενώ παρέχει και συμβουλευτικές χρηματοδοτικές υπηρεσίες. Δραστηριοποιείται επίσης στη φαρμακευτική βιομηχανία, στις συσκευασίες προϊόντων, στη βιομηχανία ψυκτικών θαλάμων. Από το 2005 λειτουργεί ως θυγατρική εταιρεία της αμερικανικής Jordache Enterprises, ισραηλινών επίσης συμφερόντων, η οποία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον τομέα του ρουχισμού και της μόδας το 1969 από τα αδέλφια Joe, Ralph και Avi Nakash και στη συνέχεια επεκτάθηκε. H Jordache έχει επίσης πορτφόλιο με επιχειρήσεις ανάπτυξης γης, ξενοδοχεία, τουριστικά θέρετρα καθώς και την αεροπορική εταιρεία Arkia. Διαχειρίζεται επίσης το λιμάνι της πόλης Εϊλάτ, στην Ερυθρά Θάλασσα. Το δεύτερο μέλος της κοινοπραξίας, η εταιρεία Israel Shipyards, λειτουργεί από το 1959 και δραστηριοποιείται τόσο στο εμπορικό όσο και στο πολεμικό ναυτικό.

Πηγή : Dialogos (Τάσος Περδίος)

Send this to a friend