Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Μια ιστορία γεμάτη μουσική! Η 25χρονη Μαρία αντί να ψάξει θέση εργασίας… τη δημιούργησε (pics)
Μια ιστορία γεμάτη μουσική! Η 25χρονη Μαρία αντί να ψάξει θέση εργασίας… τη δημιούργησε (pics)

Μια ιστορία γεμάτη μουσική! Η 25χρονη Μαρία αντί να ψάξει θέση εργασίας… τη δημιούργησε (pics)

Της Γεωργίας Μιχαήλ

Μία ιστορία «ουράνιο τόξο» για να απομακρύνει τη μαυρίλα που μας δίνουν οι καθημερινές ειδήσεις. Έτσι για αλλαγή…

Αυτό το κείμενο αν είχε μουσικό χαλί θα ήταν κάτι ελπιδοφόρο, νεανικό, με ρυθμό και χωρίς λόγια. Η μελωδία θα είχε κρουστά και θα έκαναν τη διαφορά. Η γνωριμία με την Μαρία Κραμβή έγινε πριν καν συναντηθούμε. Σε μία συζήτηση με ένα κοινό μας πρόσωπο έμαθα για την 25χρονη που σπούδασε μουσική με εξειδίκευση στα κρουστά. Ένα κορίτσι που ακολούθησε αυτό που αγαπούσε, ξέροντας ότι το εργασιακό της μέλλον στην πατρίδα ήταν αβέβαιο αλλά είχε το θράσος να «ανοίξει» από μόνη της θέσεις εργασίας.

Η μουσική για τη Μαρία είναι τα πάντα, είναι καθημερινότητα της, είναι κάτι που στην ολότητα του δε μπορεί να περιγράψει.

Μουσικά εργαστήρια στη βραδιά του εξερευνητή

Στα 11 της χρόνια ξεκίνησε μαθήματα πιάνου και στα 15 της πηγαίνοντας στο μουσικό σχολείο γνώρισε τα κρουστά. Και εδώ να πούμε ότι στην κατηγορία κρουστά δεν ανήκει μόνο το ντέφι, οι μαράκες και το τουμπερλέκι αλλά μία πλειάδα οργάνων που στους περισσότερους είναι άγνωστα. Αυτή λοιπόν η κατηγορία κέρδισε τη Μαρία που παραδέχεται πως αν είχε μείνει στο πιάνο θα ήταν απλά μία μέτρια πιανίστρια.

Αποφοιτώντας από το μουσικό σχολείο έφυγε για σπουδές στο City University στο Λονδίνο γνωρίζοντας ότι μέχρι εκείνη τη στιγμή -κι όχι για εκείνη μόνο τη χρονιά- ήταν το τέταρτο άτομο από Κύπρο που πήγαινε να σπουδάσει μουσική με εξειδίκευση στα κρουστά και πως στη Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου υπήρχε μόνο μία θέση για τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Φωτογραφία: Αλέξης Ανδρέου

«Ήξερα ότι θα ήταν δύσκολο για το μετά αλλά το έκανα γιατί μου άρεσε. Οι δικοί μου υποστήριζαν ότι δεν έπρεπε να εγκαταλείψω τελείως το πιάνο γιατί μετέπειτα ίσως με βοηθούσε να βρω εργασία». Δεν επαναπαύτηκε όμως και παράλληλα με τις σπουδές της ξεκίνησε να εργάζεται στην κυπριακή κοινότητα, μαθαίνοντας στα μικρά παιδιά μουσική. Όταν την καλούσαν παροδικά σε διάφορες ορχήστρες στο Λονδίνο δεν έχανε την ευκαιρία και πήγαινε για την εμπειρία.

Τελειώνοντας και το μεταπτυχιακό της στο «Performance and Education» και πάλι στο Λονδίνο έπρεπε να πάρει την απόφαση για το εάν θα επαναπατριστεί ή όχι.

Επιστροφή στην Κύπρο και… «έπρεπε να δημιουργήσω θέση εργασίας για να με εργοδοτήσουν»

Ήξερε ότι οι ευκαιρίες στη Μεγάλη Βρετανία ήταν πολύ περισσότερες ενώ στην Κύπρο απλά μηδαμινές. Παρόλα αυτά το ρίσκαρε, επέστρεψε αλλά… αναχωρώντας από το Λονδίνο δεν έκλεισε όλες τις πόρτες πίσω της.

«Επιστρέφοντας κατάλαβα ότι ήταν στο χέρι μου να δημιουργήσω τις θέσεις για να με εργοδοτήσουν. Δηλαδή έπρεπε να τους μάθω τι είναι τα κρουστά και ότι να δώσουν ένα διαφορετικό «χρώμα» στη μουσική».

Ξεκίνησε από κάτι παραπλήσιο. «Κάτι που συμβαίνει σχεδόν με όλους τους νέους, ξεκινάνε ή με κάτι άσχετο ή παραπλήσιο από αυτό που σπούδασαν. Μπήκα στα εκπαιδευτικά και ψυχαγωγικά εκπαιδευτικά προγράμματα, κυρίως στα ρωσικά πάρκα. Προσπάθησα να το εντάξω εκεί σιγά-σιγά. Δεν ήταν πάντα επιτυχές, ήταν λίγο δύσκολο. Απλά αργότερα λόγω της θέσης που είχα αποκτήσει απ’ εκεί μπορούσα να κάνω επιπλέον πράγματα».

World Voice workshops at BoCCF, Φωτογραφία: Κυριάκος Χριστοδουλίδης

Μετά έκανε συνεργασίες με ωδεία στη Λεμεσό. Αυτή στιγμή εργάζεται σε ένα ωδείο της πόλης και το ευχάριστο, όπως μας ανέφερε, είναι ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα «γερό» τμήμα κρουστών.

Θέλει θάρρος και θράσος

Δεν έμεινε όμως εκεί. Κάποια στιγμή ενημερώθηκε ότι σε προσφυγικό καταυλισμό στην Ελλάδα «έτρεχε» το πρόγραμμα ‘World Voice’ για τη χρήση της μουσικής μέσω τραγουδιών απ’ όλο τον κόσμο ως εργαλείο μάθησης και επικοινωνίας.

Το βρήκε άκρως ενδιαφέρον και αποφάσισε να το παρακολουθήσει για δικό της εκπαιδευτικό όφελος. Στη συνέχεια όμως ερχόμενη στην Κύπρο θεώρησε ότι θα είναι καλό για τα μικρά παιδιά. Χωρίς να χάσει ευκαιρία, απευθύνθηκε στο πολιτιστικό ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου και κατάφερε να τους πείσει και έτσι με τη συνεργασία με το τον British Council, το πρόγραμμα «τρέχει» και στην Κύπρο για δεύτερο χρόνο.

Από παράσταση στο πολιτιστικό ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου

«Θέλει θράσος, θάρρος και να είσαι σίγουρος ότι αυτό που προτείνεις μπορεί να γίνει. Εισηγήθηκα κι άλλες προτάσεις που απορρίφθηκαν. Απλά στην απόρριψη δεν τα παρατάς, συνεχίζεις να το παλεύεις. Έχει πολλούς νέους που αξίζει να διεκδικήσουν και είναι κρίμα να μην το κάνουν. Στο κάτω κάτω δεν έχεις να χάσεις κάτι. Φυσικά όταν προτείνεις κάτι πρέπει να ξέρεις τι προτείνεις, να έχεις μελετήσει την πρόταση και να είσαι σίγουρος ότι όντως μπορεί να δουλέψει στα δεδομένα της Κύπρου. Δες τι έχει κενό στον τομέα σου, που μπορεί να χρειάζεται κάλυψη, μελέτα το και προχώρα».

Τρέχει από πόλη σε πόλη στα μουσικά σχολεία

Αισθάνεται τυχερή καθώς όταν έφυγε για σπουδές υπήρχαν μόνο δύο μουσικά Λύκεια και όταν επέστρεψε, μετά από πέντε χρόνια, υπήρχαν συνολικά δέκα μουσικά σχολεία, πέντε Λύκεια και πέντε Γυμνάσια.

Συναυλία με το Σταύρο Ξαρχάκο και τη χορωδία Διάσταση

Κατάφερε να περάσει με επιτυχία τις εξετάσεις και πλέον διδάσκει και στα μουσικά σχολεία. Εργάζεται σε σχολεία στη Λεμεσό, στη Λάρνακα, στο Φρέναρος και στη Λευκωσία. Ξέρει ότι ίσως αυτό δεν είναι εφικτό να το κάνει για πάντα αλλά… τώρα το απολαμβάνει καθώς δεν την «τρώει» η ρουτίνα αλλά κυρίως επειδή κάνει αυτό που αγαπάει με νέα παιδιά που το χαίρονται!

Δεν είναι όλα παραμυθένια…

Οι αποστάσεις δεν είναι το μόνο που την προβληματίζει καθώς όπως μας ανέφερε το σύστημα των μουσικών σχολείων δεν είναι και το καλύτερο.

«Θεωρούμαστε αυτοεργάζομενοι, οι διδακτικές μας ώρες δεν αναγνωρίζονται και δε μοριοδουτούνται. Κάθε Σεπτέμβριος είναι κάτι άγνωστο, ποτέ δεν είσαι σίγουρος αν θα έχεις δουλειά. Φέτος είναι η χρονιά που πρέπει να ανανεώσουμε τα συμβόλαια μας και όλοι πρέπει να παρακαθίσουμε σε εξετάσεις. Απλά επιλέγεις είτε θα το κάνεις αυτό ή το αφήνεις».

Σε παράσταση με το μουσικό σχήμα Άλμπατρος

Και το συγκρότημα

Πλέον η 25χρονη ανήκει και στο πενταμελές συγκρότημα «Άλμπατρος» στο οποίο συμμετέχουν ο μουσικοσυνθέτης Γιώργος Κολιάς, στο τραγούδι ο Γιώργος Ιωάννου, ο Κωνσταντίνος Μακαρίτης στο φλαούτο, η Σοφία Περικλέους στο κοντραμπάσο και η ίδια στα κρουστά.

Πηγή: Cyprus Times

Send this to a friend