Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Σώνει και καλά να βολευτεί με μισθό στο Προεδρικό ο Γιαννάκη
Σώνει και καλά να βολευτεί με μισθό στο Προεδρικό ο Γιαννάκη

Σώνει και καλά να βολευτεί με μισθό στο Προεδρικό ο Γιαννάκη

Στην επικαιρότητα και πάλι το ζήτημα του διορισμού, με προεδρική απόφαση, του Γιαννάκη Γιαννάκη ως Επίτροπου Εθελοντισμού μετά τη δημοσιοποίηση της Έκθεσης της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για τον έλεγχο του Οργανισμού Νεολαίας Κύπρου.

Σε μείζον θέμα τείνει να μετατραπεί, όχι τόσο ο διορισμός, όσο η αμοιβή του Επιτρόπου Εθελοντισμού, Γιαννάκη Γιαννάκη, ο οποίος από Λειτουργός Νεολαίας με μισθό κλίμακας Α8, βρέθηκε με απόσπαση στο Προεδρικό ως Επίτροπος Εθελοντισμού με σχεδόν διπλάσια εισοδήματα, προκαλώντας αρκετά ερωτήματα.

Με απόσπαση άνευ απολαβών από τον Οργανισμό Νεολαίας

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην Έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, ο κ. Γιαννάκη με προεδρική απόφαση τον Μάιο του 2013 πήρε απόσπαση από τον Οργανισμό Νεολαίας, όπου του παραχωρήθηκε άδεια άνευ απολαβών και ακολούθως ανέλαβε καθήκοντα Επιτρόπου Εθελοντισμού. Για την περίοδο 15/4/2013 μέχρι και την 31/12/2016 ο κ. Γιαννάκη αμειβόταν στη βάση της μισθοδοτικής κλίμακας της θέσης που κατείχε στον Οργανισμό Νεολαίας, δηλαδή Α(8)
(€2.200 μεικτά τον μήνα).

Βρέθηκε στην κλίμακα Α14

Ωστόσο, από την 1/1/2017 μέχρι και τις 28/2/2018 μετά από απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο Επίτροπος Εθελοντισμού βρέθηκε στην αρχική βαθμίδα της κλίμακας Α(14), ενώ μετά την επανεκλογή του Νίκου Αναστασιάδη ο κ. Γιαννάκη επαναδιορίστηκε στη συγκεκριμένη θέση, λαμβάνοντας και πάλι άδεια άνευ απολαβών από τον Οργανισμό Νεολαίας για περίοδο τριών χρόνων 1/3/2018 μέχρι και 28/2/2021.

Να σημειώσουμε πως στα πρακτικά του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 1/3/2017, τα οποία είχε εξασφαλίσει ο «Πολίτης», ανέφεραν πως ο κ. Γιαννάκη μαζί με την αύξηση των απολαβών του, είχε αναλάβει διευρυμένα και αναβαθμισμένα καθήκοντα

Η νέα απόφαση του Υπουργικού

Το όλο ζήτημα θορύβησε την Ελεγκτική Υπηρεσία και μετά από καταγγελία για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν προέβη σε διερεύνηση του θέματος, η οποία ανέδειξε μεταξύ άλλων πως ο κ. Γιαννάκη αρχικά δεν πληροί τις διατάξεις για χορήγηση αδειών άνευ απολαβών, ενώ παράλληλα σύμφωνα με τη νομοθεσία που αναφέρει η Ελεγκτική «υπάλληλος που αποσπάται δυνάμει του παρόντος Νόμου, συνεχίζει να απολαμβάνει όλων των ωφελημάτων και δικαιωμάτων και να υπόκειται στις υποχρεώσεις της οργανικής θέσης την οποία κατέχει…. Συνεπώς ο υπό αναφορά Λειτουργός θα έπρεπε, με βάση τα πιο πάνω, να συνεχίσει να αμείβεται στην 4η βαθμίδα της Κλίμακας Α(8) που κατέχει στον Οργανισμό Νεολαίας».

Όμως, όπως αναγράφεται στην Έκθεση της Ελεγκτικής, «το Υπουργικό Συμβούλιο με νέα του απόφαση ημερομηνίας 14/5/2018 αποφάσισε να εγκρίνει την παραχώρηση μισθοδοσίας, στον Επίτροπο Εθελοντισμού, ίσης με τη διαφορά μεταξύ του υφιστάμενου ακαθάριστου μισθού του (4η βαθμίδα Κλίμακα Α8) και του ακαθάριστου μισθού που αντιστοιχεί στην 7η βαθμίδα της κλίμακας Α15, ετήσιου επιδόματος φιλοξενίας, ύψους €2.040, χρήση υπηρεσιακού τηλεφώνου και υπηρεσιακού οχήματος για μη αποκλειστική χρήση». Απόφαση που δεν δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας.

Με ερωτήματα η απάντηση της Νομικής Υπηρεσίας

Μετά τα πιο πάνω η Ελεγκτική Υπηρεσία ζήτησε νομική γνωμοδότηση από τον Γενικό Εισαγγελέα, με τη Νομική Υπηρεσία να απαντά πως η έγκριση καταβολής ειδικής μισθοδοσίας δε θεωρεί ότι εφαρμόζεται για αποσπάσεις μη δημοσίων υπαλλήλων, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως ενώ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί να προσλαμβάνει Συμβούλους με συμβόλαια και το Υπουργικό να καθορίζει τις αμοιβές, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση δεν προσφέρθηκε συμβόλαιο στον κ. Γιαννάκη αλλά η παραχώρηση της μισθοδοσίας του έγινε για σκοπούς ίσης μεταχείρισης μεταξύ των Επιτρόπων.

Τώρα, όσον αφορά την αύξηση του μισθού του Επιτρόπου Εθελοντισμού που αφορά ποσό που αντιστοιχεί στην κλίμακα Α(14) προβλέπεται στον προϋπολογισμό του 2018 που ψηφίστηκε από την Βουλή, ωστόσο, η νέα αύξηση που εγκρίθηκε από το Υπουργικό την 14/5/2018 και αφορά την περίοδο 1/3/2018 μέχρι 31/12/2018, σύμφωνα με την Νομική Υπηρεσία, παραμένει μετέωρη εφόσον δεν ήταν δυνατό να προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του 2018, όμως προβλέπεται στην προϋπολογισμό του 2019, ο οποίος εάν ψηφιστεί από τη Βουλή δεν θα υπάρχει περεταίρω πρόβλημα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η απάντηση της Νομικής Υπηρεσίας προκαλεί περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα λύνει.

Πάντως, όπως πληροφορούμαστε ήδη υπάρχουν αντιδράσεις βουλευτών για το όλο ζήτημα.

Πηγή: tothemaonline.com

Send this to a friend