Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Cobalt: Ήρθε για να αναπληρώσει το κενό της Cyprus Airways και χάθηκε μαζί της
Cobalt: Ήρθε για να αναπληρώσει το κενό της Cyprus Airways και χάθηκε μαζί της

Cobalt: Ήρθε για να αναπληρώσει το κενό της Cyprus Airways και χάθηκε μαζί της

Στις 23:50 της 17ης Οκτωβρίου 2018, δύο χρόνια μετά την πρώτη προγραμματισμένη πτήση της από τον αερολιμένα Λάρνακας με προορισμό την Αθήνα, η Cobalt ανακοίνωσε την παύση όλων των εργασιών της.

 

Του Χαράλαμπου Ζάκου

Μετά τις άκαρπες προσπάθειες για εξεύρεση λύσης σχετικά με τα προβλήματα στη ρευστότητα της εταιρείας και το ναυάγιο με ενδιαφερόμενους επενδυτές, η Cobalt λίγο πριν τα μεσάνυχτα της 17ης Οκτωβρίου προχώρησε σε ελεγχόμενο κλείσιμο της εταιρείας, ανακοινώνοντας την ακύρωση όλων των προγραμματισμένων της πτήσεων, λόγω αόριστης αναστολής των δραστηριοτήτων της.

Η εταιρεία που μετρούσε κοντά στους 29 μήνες παρουσίας στο νησί μέσα από μια δαιδαλώδης διαδρομή στους κυπριακούς αιθέρες, τελικά καθηλώνει τα αεροπλάνα της, μέχρι νεοτέρας, αφήνοντας ξαφνιασμένους μέλη του προσωπικού αλλά και πελάτες.

Ήρθε για να αντικαταστήσει το κενό των Κυπριακών Αερογραμμών

Η Cobalt είχε υποβάλλει αίτηση αίτηση στο Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, για έκδοση Κυπριακού Πιστοποιητικού Αερομεταφορέα, στις 20 Απριλίου του 2015, τέσσερεις μήνες μετά το κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών.

Ένα χρόνο μετά, η Cobalt αποκτά το Πιστοποιητικό Αερομεταφορέα από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, και στις 30 Μαΐου 2016 εγκαινιάζει το πρώτο της αεροσκάφος στον Διεθνή Αερολιμένα Λάρνακας, με τον Πρόεδρο της εταιρείας το 2016, κ. Γρηγόρη Διάκου, να αναφέρει στους προσκεκλημένους πως «όραμα της εταιρείας είναι η ενίσχυση της μακροχρόνιας παράδοσης που έχει η Κύπρος στον τομέα της αεροπλοΐας, όχι κλείνοντας απλώς το κενό που άφησαν οι Κυπριακές Αερογραμμές, αλλά συνεισφέροντας επίσης στην ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας και τουρισμού.».

Δύο ημέρες μετά, την 1η Ιουνίου 2016, πραγματοποιεί την πρώτη της προγραμματισμένη πτήση, από Λάρνακα προς Αθήνα με το μοναδικό ιδιόκτητο αεροσκάφος που κατείχε. Λίγο καιρό αργότερα η εταιρεία εκτελούσε δρομολόγια προς Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Λονδίνο, Μάντσεστερ, Δουβλίνο και Παρίσι, προσθέτοντας μέχρι και σήμερα στο δρομολόγιο της 22 προορισμούς.

Προβλήματα από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της

Η Cobalt βρέθηκε μπροστά σε σοβαρά οργανωτικά προβλήματα και παράπονα επιβατών από τον πρώτα κιόλας καιρό λειτουργίας της. Σε αρκετές περιπτώσεις οι καθυστερήσεις ήταν τόσο μεγάλες που πελάτες, επώνυμοι και μη, εξέφραζαν δημόσια τα παράπονα τους, με κύριο δέκτη αυτών, την «ανύπαρκτη», όπως την χαρακτήριζαν, εξυπηρέτηση πελατών της Cobalt.

Μάλιστα, μετά από πληθώρα καταγγελιών, το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε το 2016 σε έρευνα ώστε να διαπιστωθούν τα αίτια στο προβληματικό πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας, με τον Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών, Αλέκο Μιχαηλίδη, να δηλώνει κατηγορηματικά πως η Cobalt αντιμετώπιζε απλά τα συνηθή προβλήματα μιας νεοσύστατης αεροπορικής εταιρείας και πως τότε δεν τίθετο θέμα επιβολής κυρώσεων ή αναστολής της λειτουργίας της.

Αν και η εταιρεία προσπάθησε να αντιμετωπίσει τα οποιαδήποτε προβλήματα προκύπταν, προχώρησε μάλιστα και στην αντικατάσταση της διεύθυνσης, δεν κατάφερε ποτέ να τα ξεπεράσει.

«Συγνώμη, ευχαριστούμε, θα σας αποζημιώσουμε»

Το βράδυ της 17ης Οκτωβρίου, τη στιγμή που στον αέρα βρίσκονταν έξι αεροσκάφη της εταιρείας, μεταδόθηκε και η απόφαση για καθήλωση των αεροσκαφών μετά την άφιξη και της τελευταίας της πτήσης, ενώ λίγη ώρα αργότερα, αφού προηγουμένως επιβεβαίωσε το όλο ζήτημα και ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών, η Cobalt προέβη σε ανακοίνωση γνωστοποιώντας την παύση των εργασιών της και ακύρωση όλων των πτήσεων της.

«Η Cobalt εκφράζει τη λύπη της για το γεγονός ότι όλες οι πτήσεις της, από τις 23:50 της 17ης Οκτωβρίου 2018 ακυρώνονται, λόγω αναστολής των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα, πτήσεις ή υπηρεσίες που παρείχε η εταιρεία δεν θα διεκπεραιώνονται. Για επιστροφές χρημάτων η εταιρεία παρακαλεί τους επιβάτες όπως επικοινωνήσουν με τον πάροχο της πιστωτικής τους κάρτας ή τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα. Απολογούμαστε και θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους πιστούς μας πελάτες για την υποστήριξη τους στα δύο χρόνια εργασιών της Cobalt».

«Στον αέρα» εργαζόμενοι και πελάτες

Μετά τη γνωστοποίηση για αναστολή των εργασιών και ως επακόλουθο την ακύρωση όλων των πτήσεων της, το τηλεφωνικό κέντρο της Cobalt κατακλύστηκε από τηλεφωνήματα πελατών που ζητούσαν να ενημερωθούν για τα όσα μεταδίδονταν, ενώ παράλληλα ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν προχωρήσει σε σχετικές διευθετήσεις, ώστε πελάτες της εταιρείας να μην μείνουν εγκλωβισμένοι στο εξωτερικό, αναμένοντας ταυτόχρονα την ανακοίνωση σχετικών μέτρων από το Υπουργείο Μεταφορών.

Tώρα, όσον αφορά το μέλλον των εργαζομένων της εταιρείας, αυτό παραμένει αβέβαιο, καθώς η τελευταία μέχρι στιγμής δεν προχώρησε στην οποιαδήποτε ανακοίνωση για το ζήτημα.

Πηγή: businessnews.tothemaonline.com

Send this to a friend